Slovenija ima že nekaj električnih polnilnih zmogljivosti. Foto: EPA
Slovenija ima že nekaj električnih polnilnih zmogljivosti. Foto: EPA

Hidria je namreč vključena v razvojne projekte in proizvodnjo Renault Nissana, ki je v zadnjih petih letih v projekt elektrifikacije vložil več kot pet milijard evrov. Želi si namreč postati vodilni na tem področju na svetu. Prihodnje leto bosta tako na evropskih cestah že prvi dve vozili popolnoma na električni pogon. Januarja Nissan že začenja z velikoserijskimi dobavami na Nissan leaf v ZDA, kjer so naročili že 25.000 vozil.

Seljak meni, da podatki iz ZDA kažejo, da je proizvodnja že prešla na velikoserijsko, kdaj bomo prve povsem električne avtomobile videli v Sloveniji, pa je odvisno predvsem od vladnega makroekonomskega pristopa k projektu.

Nissan namreč sklepa partnerstva z državami, velikimi mesti in pokrajinami, eden izmed pomembnejših pogojev pa je tudi izgradnja mreže električnih polnilnic. Država mora uvedbo vozil na električni pogon podpreti s subvencijo, saj so v nasprotnem primeru vlaganja predraga in nakup ni ekonomsko upravičen.

Seljak meni, da je Slovenija idealna za Nissanov poslovni model, saj je površina države majhna. Po svetu je okoli 70 odstotkov voženj krajših od 30 kilometrov, kar omogoča nočno polnjenje, v Sloveniji pa so te razdalje najverjetneje še krajše. Predsednik poslovodnega odbora Hidrie tako meni, da je to ena izmed zelenih tehnologij, ki bi jih Slovenija lahko in morala uvajati.