Terenec Radovednost naj bi 570 milijonov kilometrov dolgo pot do Marsa opravil predvidoma do avgusta 2012, ko naj bi pristal na njegovi površini, natančneje v kraterju Gale, kjer bo tako kot njegova precej manjša predhodnika roverja Spirit in Opportunity iskal sledi morebitnega življenja na planetu. Iskanje in raziskovanje naj bi trajali predvidoma dve leti.
Laboratorij na šestih kolesih je težak približno tono in je opremljen z desetimi orodji za zbiranje in analizo vzorcev, ima kamero visoke ločljivosti, mehanično roko z vrtalnikom, laser za razbijanje kamenja do sedem metrov daleč ter kemični laboratorij. Na dan naj bi po 154 kilometrov širokem kraterju Gale, kjer znanstveniki domnevajo, da bi lahko voda v preteklosti Marsa nalagala plasti materiala, prepotoval do 200 metrov.
Terensko vozilo poganja jedrski akumulator
Nasa se je odločila, da bo Curiosity namesto sončne energije poganjal jedrski akumulator na plutonij, ki naj bi vozilu zagotovil energije za 14 let. Nov je tudi sistem pristajanja. Predhodnika Spirit in Opportunity sta treščila na površino planeta, obdana z zračnimi blazinami, Curiosity pa bo imel precej bolj nežen pristanek s pomočjo zračnega žerjava.
Tokratna odprava na Mars bo Naso stala 2,5 milijarde dolarjev, a je Nasa prepričana, da se bo naložba povrnila, ko bo Curiosity pristal na Marsu in začel na Zemljo pošiljati prve podatke z njenega površja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje