Solar impulse poganja 12.000 sončnih celic, ki so čez dan shranile dovolj energije, da je letalo letelo tudi ponoči, kar je po trditvah snovalcev dokaz, da lahko letalo ves čas ostane v zraku. "Sončno letalo je tokrat prvič letelo celo noč," je poudaril vodja ekipe Bertrand Piccard in dodal, da to dokazuje, da je bila misija uspešna. "Uspelo nam je," je bil zadovoljen.
Letalo je iz mesta Payerne vzletelo v sredo zjutraj in v tem mestu pristalo v četrtek ob 9. uri zjutraj. Že pred poletom je Piccard poudaril, da gre za povsem novo poglavje na področju letalstva, obenem pa tudi za enega mejnikov sodobne družbe, saj gre za povsem pionirski projekt.
"Radi bi dokazali, da smo lahko veliko bolj neodvisni od fosilnih goriv, kot si ljudje mislijo," je pred poletom še dejal Piccard, po končanem delu pa razkril, da je letalo dan pričakalo z energijo za še tri ure letenja kar je mnogo več, kot so pričakovali.
Solar impulse so izdelali lani in od takrat so uspešno že izvedli več krajših preizkusnih letov, tokrat pa je šlo prvič za daljši polet. Sam začetek projekta sega v leto 2003, konstruktorji letala pa že leta 2013 ali 2014 nameravajo s solar impulsom v več etapah obkrožiti svet.
Gre za tehnološko izjemno dovršen prototip, ki lahko v zraku razvije hitrost do 45 kilometrov na uro, poganjajo pa ga štirje motorji na sončno energijo, izmed katerih vsak premore okoli deset konjskih moči.
Letalo se ponaša z nekoliko nenavadno obliko, pri čemer je razpon kril s 45 metri primerljiv različici Airbusovega potniškega letala A340, vzdolž kril pa je razporejenih okoli 12.000 sončnih celic, ki napajajo okoli 400 kilogramov nameščenih baterij.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje