Spor zaradi cenzure je le eden v vrsti zapletenih kitajsko-ameriških odnosov. Državi se ne strinjata niti glede vrednosti kitajskega juana, protekcionizma in ameriške prodaje orožja Tajvanu. Foto: EPA
Spor zaradi cenzure je le eden v vrsti zapletenih kitajsko-ameriških odnosov. Državi se ne strinjata niti glede vrednosti kitajskega juana, protekcionizma in ameriške prodaje orožja Tajvanu. Foto: EPA

Ameriški spletni velikan Google je zaradi cenzure in vdora hekerjev v njihovo spletno stran zagrozil, da zaradi spletnega vohunstva razmišlja o nadaljnji poslovni dejavnosti na Kitajskem, predvsem pa ni več pripravljen filtrirati rezultatov spletnih iskanj, ki jih uporabljajo uporabniki na Kitajskem.

Oglasilo pa se je kitajsko ministrstvo za trgovino, ki je dejalo, da obstaja več načinov za rešitev spora, a so hkrati ponovili, da morajo vsa tuja podjetja, tudi Google, spoštovati in upoštevati kitajske zakone, kot je cenzuriranje določenih zadetkov pri iskanju na spletni strani google.cn.

Hkrati pa so Kitajci prepričani, da težava z Googlom ne bo vrgla slabe luči na ameriško-kitajske odnose. "Kar koli se bo Google odločil, to ne bo ogrozilo dvostranskih trgovinskih in gospodarskih odnosov, saj državi komunicirata in se pogajata na zelo različnih področjih," je dejal predstavnik ministrstva Yao Jian.

Washington stoji za Googlovimi opozorili
ZDA so za zdaj še previdne in so dejale, da je še nemogoče reči, kako bo spor vplival na dvostranske odnose, da pa je prosto kroženje informacij odločilno za vse bolj zrelo kitajsko gospodarstvo. Washington je sicer podprl Googlovo odločitev, da ne bo več prenašal kitajskega cenzuriranja določenih zadetkov pri iskanju.

Googlov tekmec Microsoft pa je medtem sporočil, da nima nobenih načrtov, da bi se s kitajskega tržišča umaknil tudi sam. "Ne razumem, kako bi to pomagalo pri čemer koli. Ne vem, kako bi umik pomagal nam in kako Kitajski," je dejal Steve Ballmer. Microsoft na Kitajskem veliko upov polaga v spletni iskalnik Bing, ki ima za zdaj v državi zelo majhen tržni delež, a bi lahko, če bi se Google umaknil, dobil veliko uporabnikov.

Google zaseda drugo mesto
Google sicer trenutno obvladuje okoli tretjino kitajskega trga, kar ga uvršča na drugo mesto med iskalniki, a še vedno krepko zaostaja za najbolj priljubljeno spletno stranjo na Kitajskem, domačim Baidujem.

Število uporabnikov spleta na Kitajskem je sicer konec leta 2009 doseglo že število 384 milijonov, kar je skoraj tretjino več kot leto pred tem.