Med julijskim poletom so letalski inženirji ugotovili, da je Zephyr ponoči izgubljal višino, saj se je zmanjšala količina energije, ki je poganjala motorje, a so baterije shranile dovolj energije, da je letalo preživelo noči. Foto: QinetiQ Ltd.
Med julijskim poletom so letalski inženirji ugotovili, da je Zephyr ponoči izgubljal višino, saj se je zmanjšala količina energije, ki je poganjala motorje, a so baterije shranile dovolj energije, da je letalo preživelo noči. Foto: QinetiQ Ltd.

Mednarodna aeronavtska zveza (Fai) je Zephyrju podelila tri rekorde, tudi tistega za najdaljše obdobje, ki ga je katero koli letalo preživelo v zraku. Letalo je izdelala družba Qinetiq, ki se ukvarja z obrambno tehnologijo, v prihodnosti pa bi ga lahko uporabili za nadzor in različne vrste komunikacij.

To letalo lahko pomaga odkrivati pirate v Afriškem rogu, pristojne bi lahko obvestilo o širjenju gozdnih požarov, vojakom pa bi lahko omogočilo neprekinjeno komunikacijo, ko se bojujejo na gorskem območju, je dejal vodja oblikovalcev pri Qinetiqu Chris Kelleher.

Presegel kar tri rekorde
V Fai so uradno potrdili, da je Zephyr podrl rekord v času, ki ga je katero koli letalo brez posadke preživelo v zraku. Tega je od leta 2001 imelo letalo Northrop Grummana Global Hawk. Zephyr je v zraku preživel 336 ur, 22 minut in osem sekund. Poleg tega je Zephy postavil tudi rekord dolžine poleta brezpilotnih letal, ki tehtajo od 50 do 500 kilogramov, pa tudi rekord višine poleta za ta razred, ki zdaj znaša 21.562 metrov. Ključ se skriva v ultralahki konstrukciji iz ogljikovih vlaken, kar pomeni, da z dvainvajsetinpolmetrskim razponom kril tehta le nekaj več kot 50 kilogramov.

Letalo v zrak pošljejo ročno. Podnevi se poganja na električno energijo, ki jo proizvedejo sončne celice na njegovih krilih. Silicijeve sončne celice so tanke kot list papirja. Poleg pogajanja letala se z električno energijo polnijo tudi baterije, s pomočjo katerih letalo leti ponoči.

V družbi, ki je letalo izdelala upajo, da bodo pritegnili tako vojaške kot civilne kupce. Sateliti namreč spreminjajo svojo lokacijo, vojaška letala pa se morajo vrniti v oporišče na ponovno oskrbo z gorivom. Zephyr pa je tisti, ki bi lahko na enem mestu oziroma območju lahko ostal dlje časa.