O predoru pod Gibraltarsko ožino se Španija in Maroko pogovarjata že od začetka 80. let, vendar do zdaj ni bilo politične volje. Tokrat naj bi šlo zares, saj bodo študije o projektu končane do konca leta, dela pa naj bi se začela leta 2008.
Ljudje in tovor na vlake
Do zdaj so se ljudje in tovor čez Gibraltarsko ožino prevažali s trajekti, a to se utegne kmalu spremeniti. Predor bo predvidoma dolg okoli 39 kilometrov in bo imel tri cevi, dve večji za vlake in eno manjšo, ki bo namenjena zasilnemu izhodu in oskrbovanju. Vlaki bodo prevažali potnike, vozila in tovor kot na primer v predoru pod Rokavskim prelivom, ki povezuje Francijo in Veliko Britanijo. Cena projekta naj bi bila od osem do 13 milijard dolarjev.
Veličasten simbol naše dobe
Med nedavnim obiskom v Maroku je španski premier Jose Luisa Rodriguze Zapatero izrazil popolno zavezanost projektu. Po njegovem mnenju bo to veličasten simbol našega časa, saj bo spremenil obraz Evrope in Afrike. Zapatero računa tudi na pomoč Evropske unije pri zgodovinski povezavi med obema celinama. Maroški minister za promet Karim Gelab je prepričan, da bo predor državi prinesel velike gospodarske koristi, saj bo omogočil lažje gibanje ljudi in blaga.
Projekt, ki mu ni para
Načrte za predor bo izdelal znani švicarski inženir Giovanni Lombardi, ki je zaslužen tudi za predor pod Mont Blancom in prelazom Gothard. Vendar pa bo predor med Evropo in Afriko veliko večji zalogaj, saj se ne more primerjati z nobenimi gradbenimi projekti, ki zdaj potekajo po svetu, meni Lombardi.
Pred inženirji je tako veliko ovir. Ena med njimi je globina morja, ki znaša 300 metrov, kar je pet- do šestkrat več, kot je globina pod Rokavskim prelivom, pa tudi morsko dno je bolj prepustno, kar pomeni vrtanje v večje globine in posledično višje stroške.
Potem so tu geološke značilnosti, saj je območje nemirno zaradi premikanja afriške in evropske tektonske plošče, kar lahko povzroči številne pritiske. Na maroški strani so že začeli izkopavati 300 metrov globok jašek, kjer bodo znanstveniki preučili sestavo kamnin in določili težavnost vrtanja.
Skrbi na obeh straneh
Če so politiki na obeh straneh navdušeni nad projektom, pa je med prebivalci veliko več dvomov. V Maroku skrbno spremljajo težave, ki se pojavljajo v predoru pod Rokavskim prelivom, kjer so stroški narasli od predvidenih, podjetje, ki predor upravlja, pa ima velike izgube in je že bilo skoraj pred bankrotom. Mnogi mladi Maročani menijo, da bi bi bilo denar bolje naložiti v odpravljanje nezaposlenosti in revščine.
Špance pa bolj skrbi pritok nezakonitih priseljencev iz Afrike, zato opozarjajo na težave v predoru med Francijo in Veliko Britanijo, kjer priseljenci vsak dan tvegajo svoje življenje, ko se na skrivaj izmuznejo v predor in skočijo na vlak za Veliko Britanijo. Španija ima že zdaj velike težave z afriškimi priseljenci, ki sušajo Evropo doseči v majhnih ladjah in čolnih, kar pa mnogim ne uspe.
G. V.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje