Po izsledkih raziskave Eurobarometer 27 odstotkov potrošnikov v EU-ju vsaj nekajkrat mesečno komunicira z ljudmi v drugih državah članic prek klicev, besedilnih sporočil ali interneta. "Klici z mobilnih ali stacionarnih številk so zlasti pomembni za starejše od 55 let, ki se večinoma zanašajo na stacionarno ali mobilno telefonijo," so poudarili v Evropski komisiji.
V treh letih od uvedbe novih pravil je 31 odstotkov sodelujočih v raziskavi opravilo več klicev z mobilnim telefonom v druge države EU-ja ali pa so bili ti klici daljši. Med Slovenci je ta delež 21-odstoten.
Za klice v druge države EU-ja mobilni telefon najpogosteje izbere 40 odstotkov prebivalcev Unije. Sledijo spletne aplikacije, ki ne zahtevajo telefonske številke (23 odstotkov), in druge aplikacije za sporočanje (22 odstotkov).
Odprava velikih razlik v cenah med državami članicami
Omejitve najvišjih cen za vse mednarodne klice in kratka sporočila znotraj EU-ja, na katere se nanaša raziskava, so se začele uporabljati maja 2019. Sledile so odpravi stroškov gostovanja junija 2017.
Nova pravila za mednarodne klice so odpravila velike razlike v cenah, ki so prej obstajale med državami članicami. V povprečju je bila standardna cena klica s fiksnega ali mobilnega omrežja znotraj EU-ja trikrat višja od standardne cene notranjega klica, standardna cena za kratko sporočilo znotraj EU-ja pa več kot dvakrat višja od notranjega kratkega sporočila.
V nekaterih primerih je lahko standardna cena klica znotraj EU-ja do desetkrat višja od standardne cene notranjega klica.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje