Evropsko sodišče za človekove pravice je v sodbi zapisalo tudi, da so bili komentarji skrajno žaljivi, da jih portal ni preprečil in da je imel od tega celo korist. Foto: EPA
Evropsko sodišče za človekove pravice je v sodbi zapisalo tudi, da so bili komentarji skrajno žaljivi, da jih portal ni preprečil in da je imel od tega celo korist. Foto: EPA

Da je portal odgovoren za žaljive komentarje uporabnikov pod članki, ki jih objavlja, je pred tem že odločilo estonsko sodišče in Delfiju naložilo 320 evrov globe. Portal je tožilo estonsko ladjarsko podjetje, o katerem je bil govor v omenjenem članku.

Od sodišča do sodišča
V Delfiju so se po izgubljeni tožbi obrnili na estonsko vrhovno sodišče in se v pritožbi sklicevali na direktivo o elektronskem poslovanju, ki si jo razlagajo tako, da je vloga portala v tem primeru zgolj tehnična in nevtralna. Sodišče je pritožbo zavrnilo, Delfi, ki je eden največjih spletnih portalov v baltski regiji, pa se je nato obrnil na evropsko sodišče za človekove pravice. V pritožbi se je družba sklicevala na pravico do svobode izražanja.

A so člani senata sodišča tudi tokrat zavrnili pritožbo in soglasno odločili, da spletnemu portalu pravica do svobode izražanja ni bila kršena. Dodali so, da so bili komentarji skrajno žaljivi, da portal ni preprečil njihove objave, ampak je imel od njih celo korist, hkrati pa je avtorjem dovoljeval anonimnost. Tudi globa po mnenju senata ni pretirana.

Kdo je odgovoren za vsebino komentarjev?
Sodba še ni pravnomočna, portal ima tri mesece časa, da se nanjo pritoži. Če bo sodba postala pravnomočna, bi lahko postavila precedens, da so spletni portali odgovorni za vsebino komentarjev, posebej če gre za komentarje anonimnih uporabnikov.