Pravilnik, ki je začel veljati z novim letom določa, da lahko končni uporabnik distributerju odda odpadno opremo, če ustreza dobavljeni opremi.
To pomeni, da sodi v isti razred opreme in po številu ustreza številu dobavljenih kosov. Poleg tega ne sme biti poškodovana ali razstavljena tako, da je ni mogoče prenašati ali prevažati na enak način kot novo in ne sme ogrožati zdravja delavcev, zaposlenih pri distributerju.
Trgovci, ki morajo opremo prevzeti od gospodinjstev, in drugi zavezanci morajo poskrbeti za prevzem in zbiranje odpadne opreme ter za njeno predelavo.
Zavezanci so morali ministrstvu za okolje in prostor prijaviti tudi proizvodnjo, namero uvoza ali pridobivanja električne in elektronske opreme. Zaenkrat je to storilo 289 zavezancev.
Kdo bo plačal stroške?
Povprečni stroški ravnanja s kilogramom take odpadne opreme iz gospodinjstev po mnenju časopisa Delo znašajo od 0,35 do 0,64 evra, dodatni stroški pa naj bi vplivali predvsem na ceno nove opreme na trgu.
V letu 2004 so zavezanci na slovenski trg dali približno 27.000 ton električne in elektronske opreme, od tega je bila tretjina hladilnikov, sledijo pa pralni stroji, štedilniki, pečice in klimatske naprave.
Uskladitev z direktivo EU-ja
Nova ureditev je v skladu z direktivo Evropske unije, ki določa, da morajo države članice zagotoviti brezplačno vračanje odpadne opreme ter za stroške okolju prijazne predelave obremniti proizvajalce, uvoznike in dobavitelje.
Direktiva določa še, da morajo članice do konca leta doseči povprečno raven zbiranja omenjene opreme iz gospodinjstev, ki je določena na 4 kilograme na prebivalca letno. Za Slovenijo v tem primeru velja izjema, saj mora cilj doseči do konca leta 2007.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje