Dva žarka protonov, ki ju pogajanjajo velikanski magneti, sta svojo pot začela pred desetimi dnevi. Foto: EPA
Velik uspeh pospeševalnika v Cernu

Ob trku je bila dosežena energija sedem bilijonov elektronskih voltov, kar znanstveniki v Cernu označujejo kot začetek nove dobe v znanosti. Do zdaj najvišja dosežena hitrost je bila 3,5 TeV. Prvi torkov poskus ni uspel, je pojasnil Steve Myers, Cernov direktor za pospeševalnike, saj sta se žarka zaradi težav z dobavo električne energije izgubila, preden sta dosegla pravšnjo energijo. Ob novici, da so bili doseženi prvi trki, so znanstveniki v nadzorni sobi spontano zaploskali.

Dogajanje v Cernu lahko spremljate v živo.

Dva žarka protonov, ki ju usmerjajo velikanski magneti, sta svojo pot (vsak v svojo stran po krožnem predoru) začela pred desetimi dnevi in ves čas povečevala svojo energijo. Temperatura v pospeševalniku je nekaj stopinj nad absolutno ničlo.

Kdaj dokazi o Higgsovem delcu, supersimetriji?
V LHC-ju (Large Hadron Collider) želijo znanstveniki poustvariti trenutke tik po nastanku vesolja in odkriti dokaze o obstoju Higgsovega delca (bozona). Dokazi o obstoju supersimetrije (ideje, da naj bi vsak delec imel svojega "superpartnerja" z enakimi lastnostmi, a v kvantni dimenziji) pa bi lahko bili objavljeni do leta 2020.

Pospeševalnik spremlja veliko težav. Prvič so ga zagnali septembra leta 2008, a ga je bilo treba le nekaj dni pozneje zaradi napake ugasniti. Znova so ga lahko zagnali novembra lani.

Velik uspeh pospeševalnika v Cernu