Kupci v EU-ju naj bi bili pri spletnem nakupovanju v prihodnje bolj zaščiteni. Foto: Reuters
Kupci v EU-ju naj bi bili pri spletnem nakupovanju v prihodnje bolj zaščiteni. Foto: Reuters

Nova pravila med drugim prinašajo obvezno zagotavljanje posodobitev programske opreme in pravico do izbire med popravilom ali menjavo izdelka.

Ukrepi, ki jih je Evropska komisija oblikovala in predlagala leta 2015, so po poročanju nemške tiskovne agencije DPA del prizadevanj za okrepitev globalne spletne trgovine in pomoč evropskim spletnim trgovcem, ki se spoprijemajo s hudo konkurenco ameriških spletnih velikanov.

Pravica do izbire med popravilom ali menjavo

Po novih pravilih bodo imeli vsi evropski kupci v primeru nakupa pokvarjenega izdelka enake pravice. Pravico bodo imeli izbirati med popravilom ali menjavo izdelka. Če popravilo ne bo mogoče, bodo upravičeni do znižanja cene novega izdelka ali preklica naročila. Po popravilu bo moral proizvajalec zagotoviti dveletno garancijo.

"Kupci bodo odslej bolje zaščiteni, pa naj gre za nakup majice, pametnega hladilnika ali glasbe," je poudaril romunski minister za pravosodje Tudorel Toader.

Podpredsednik Evropske komisije Andrus Ansip in evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Vera Jourova sta v skupni izjavi poudarila, da bo dogovor okrepil zaupanje kupcev, kar da bo posledično povečalo tudi prodajo.

Dogovor morata potrditi še Evropski parlament in države članice, a to naj bi bila le formalnost.