Izgube so se začele, potem ko je indijska vlada združila družbo za domači promet Indian Airlines in Air India, ki je imel pod okriljem mednarodne polete. Foto: EPA
Izgube so se začele, potem ko je indijska vlada združila družbo za domači promet Indian Airlines in Air India, ki je imel pod okriljem mednarodne polete. Foto: EPA
Air India
Prazna okenca pri Air India zaradi stavke pilotov konec aprila letos. Foto: EPA

Ob obisku slovenskega premierja Boruta Pahorja v Indiji so podpisali memorandum o sodelovanju med Adrio Airways, Aerodromom Ljubljana in Air India, ki naj bi na poletih v Severno Ameriko opravila postanke na ljubljanskem letališču. S tem bi bil Adrii Airways omogočen neposreden dostop do ameriškega in indijskega trga, zagotovljeno bi bilo tudi dodatno število potnikov na obstoječih linijah.

Air India naj bi v Ljubljano začel leteti v začetku poletne sezone, s koncem marca, ali v začetku zimske sezone, s koncem oktobra. Začetek poletov naj bi bil odvisen tudi od tega, kdaj bo indijski nacionalni prevoznik dobil letala boeing 737, katerih dobava zamuja.

Toda težav pri dobavi omenjenega letala ni samo pri ameriškem proizvajalci, govori se namreč, da naj bi Air India kar sam odložil naročilo. Glavni razlog za to so finančne težave, v katere je močno zabredla indijska letalska družba.

Velika izguba
Air India je v lasti vlade in je največji letalski prevoznik v Indiji, a so mu primat na trgu že davno prevzele druge indijske letalske družbe, potem ko je pred 20 leti prišlo do deregulacije indijske letalske industrije.

Letošnjega marca je imela družba rekordno izgubo, za več kot milijarde evrov, in oblasti že resno razmišljajo o umiku iz lastništva. S tem so ogrožene nadaljnje finančne injekcije in tudi sama usoda družbe.

V družbi in v vladi sicer zanikajo, da bi se vlada umaknila, a priznavajo, da je bilo preteklosti podjetje priča slabemu vodenju. Toda težave se kopičijo. Ta teden so zaposleni zagrozili s stavko, če podjetje ne bo redno izplačevalo plač in prišlo na dan z načrtom za izhod iz krize.

Vladni ukaz za dobavo goriva
Si je pa podjetje ta teden vsaj zagotovilo nadaljnje polete za svoja letala, potem ko je vlada ukazala dobavo goriva za naslednje tri mesece. Konec maja in v začetku so morali namreč odpovedati nekaj deset poletov, saj naftna podjetja zaradi neplačanih računov niso hotela napolniti rezervoarje letal.

Da se težave pri Air India pojavljajo na vseh ravneh, dokazuje tudi pripoved novinarke pri New York Times, ki je delila zgodbo novega pilota pri indijskemu prevozniku. Ta je med enim od poletov prišel do grozljivega odkritja, ko je vstopil v pilotsko kabino in videl, da sta oba pilota kar časopisom prekrila okna, da jima ne bi svetilo sonce v oči, kar je huda kršitev pravil.

Indijski minister za civilno letalstvo Vadžalr Ravi je napovedal, da bo vlada v prihodnjih tednih potrdila načrt restrukturiranja dolgov, takrat pa bo znana usode družbe in verjetno tudi usoda slovenskega sodelovanja, ki naj bi bilo odrešilno za našega letalskega prevoznika.