Foto: BoBo
Foto: BoBo

Slovenija kot nekoč tretja država v regiji na področju letalstva je danes zadnja. Prehitela nas je tudi Bosna in Hercegovina. Povezljivosti, ki jo je še pred dobrimi tremi leti zagotavljala propadla Adria Airways, ni več. Tuji letalski prevozniki zagotavljajo le linije, ki se jim obrestujejo. Promet je zaradi tega tako rekoč katastrofalen, potniki odhajajo na sosednja letališča tudi zaradi nekajkrat dražjih letalskih vozovnic iz Ljubljane.

Morda vse skupaj ne bi bilo tako problematično, kritično razmišlja hrvaški analitik Alen Ščurić, če zaradi tega ne bi trpel posel tako doma kot v tujini. "Poslovneži odhajajo iz Ljubljane, ker nimajo povezav v regiji. Turisti ne prihajajo, kongresov ni v Ljubljani, hotelirji se pritožujejo, a oblast ne dela prav nič."

Tudi nekdanji predsednik Adrijine uprave Brane Lučovnik opozarja, da so posledice odliva poslovnih potnikov lahko precej neugodne za našo državo, zato meni, da bi morala politika razmisliti o ustanovitvi nacionalnega letalskega prevoznika. "Najprej je treba narediti študijo, ki jo bo potem vlada imela na mizi in jo bo pregledala. Če je odgovor da ali ne, na koncu bo politična odločitev, je pa to, da to stane naenkrat veliko denarja, zmotno mišljenje," je izjavil.

Nekdanji Adrijin pilot Primož Jovanović opozarja, da je treba na morebitno ustanovitev novega letalskega prevoznika pogledati širše: "Kaj vse prinese tak prevoznik v smislu BDP-ja, sekundarnih služb, davkov, ki jih je tako podjetje državi plačevalo? Ne nazadnje je tudi 650 zaposlenih Adrie plačevalo prispevke, zavarovanja in tako naprej. To je za vedno izgubljeno."

Seveda pa je tudi res, da so najbolj donosne linije že prevzeli tuji prevozniki in da so ostale tiste, ki so potrebne, a ne najbolj donosne.