Slovenija je na dnu lestvice evropskih držav po okrevanju letalskega potniškega prometa. Povezav z ljubljanskega letališča je precej manj kot pred propadom domačega letalskega prevoznika Adria Airways in pred epidemijo. Avgusta lani je bilo 42 odstotkov manj poletov kot avgusta leta 2019, so opozarjali med obravnavo predloga v DZ-ju, ki so ga podprli s 57 glasovi za in nobenim proti.
Zakon predvideva subvencioniranje 50 odstotkov letaliških pristojbin prevoznikom, ki bodo vzpostavili povezave, ki jih bo določila država, v treh letih v skupni vrednosti 5,6 milijona evrov letno. Državni sekretar Matevž Frangež je pojasnil, da želijo povečati letalsko povezljivost s tistimi destinacijami, ki so za slovenske ljudi, državo ter turizem in gospodarstvo posebej pomembne.
Katere linije bodo subvencionirane, se bosta glede na zakon ministrstvi za infrastrukturo in gospodarstvo še opredelili. Kot pravi Frangež, je bil cilj, da Slovenijo bolje povežejo s ključnimi destinacijami in da lahko Slovenci nato vsaj v drugem koraku dosežejo tudi najpomembnejša svetovna letališča.
Upravičenci bodo prevozniki, ki imajo med drugim veljavno licenco, ki jo je izdala članica EU-ja ali članica skupnega zračnega prostora, in ki opravljajo redni mednarodni prevoz potnikov. Med pogoji je, da na povezavi, na kateri bo obratovala nova letalska proga, ne obratuje železniška storitev za visoke hitrosti ali drugo letališče v istem ciljnem območju (100 kilometrov ali 60 minut potovanja).
Med poslanci ni navdušenja nad novim letalskim prevoznikom
Subvencioniranje letalskih linij je ena od možnosti za izboljšanje povezljivosti. Med možnostmi pa je tudi ustanovitev novega nacionalnega letalskega prevoznika. Rado Gladek (SDS) je v četrtek npr. dejal, da v SDS-u nad idejo o državnem letalskem prevozniku niso navdušeni, "saj se država običajno izkaže za slabega gospodarja", bi pa bilo po njihovem mnenju o ideji domačega letalskega prevoznika smiselno spregovoriti s slovenskimi podjetji, ki se ukvarjajo z letalskim prevozom.
Jožef Horvat (NSi) je kot pozitivno ocenil to, da je predvideno subvencioniranje linij že obstoječim letalskim prevoznikom, ki delujejo na trgu, in "se vsaj navidezno opušča ideja o ustanavljanju novega nacionalnega letalskega prevoznika".
Bojana Muršič (SD) pa je dejala, da bodo z velikim zanimanjem spremljali učinke izvajanja zakona, ki bodo dali tudi odgovore na vprašanja o potrebi ustanovitve novega nacionalnega letalskega prevoznika.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje