Na prodajo bistveno vplivajo novi izdelki in inovacije, s katerimi se lahko pohvali Elan. Foto: BoBo
Na prodajo bistveno vplivajo novi izdelki in inovacije, s katerimi se lahko pohvali Elan. Foto: BoBo
Elan
V Elanu bi si želeli, da bi tudi bližnji Seaway, s katerim so v preteklosti že sodelovali na področju proizvodnje, posloval dobro. To bi bilo pozitivno tudi za sam Elan, saj podjetji nastopata v različnih produktnih kategorijah in si med seboj nista konkurenta, je pojasnila predsednica uprave Andreja Košir. Foto: BoBo

Skupina Elan je po preliminarnih in še ne revidiranih rezultatih lani ustvarila 70 milijonov evrov prihodkov, kar je tri odstotke več kot leta 2013. "Pričakujemo, da sta matična družba in skupina ustvarili tudi čisti dobiček," je povedal član uprave Elana Leon Korošec in spomnil, da je v letu 2013 Elan sicer že zabeležil dobiček iz poslovanja, a je bil končni izid zaradi precej visokih obresti čista izguba v višini 1,8 milijona evrov.

"Ko podjetje preide iz negativnih rezultatov v dobiček, gre za preobrat, ki je pomemben tako za naše ključne deležnike kot interno za zaposlene. To pomeni, da znamo in zmoremo sami poslovati pozitivno kljub bremenom iz preteklosti," je poudaril Korošec.

V tem času se je družba prestrukturirala, vpeljala nove projekte in se usmerila na nove trge, kar je prineslo rast prodaje. Raste prodaje plovil, ki kaže, da so morda najbolj kritična leta za to dejavnost vendarle mimo. V Elanu so izdelali 100 plovil in imeli 40-odstotno rast v primerjavi z letom pred tem. V evropskem merilu Elan dosega med tri in pet odstotkov tržnega deleža, ki ga na območju Jadranskega morja še povečuje.

Raste prodaja smuči
Prodaja smuči, s katerimi Elan ustvari približno polovico prometa, je lani zrasla za šest odstotkov. Večino od lani izdelanih 400.000 parov smuči je podjetje prodalo pod lastno blagovno znamko, katere svetovni tržni delež je osemodstoten. Celoten tržni delež Elanove proizvodnje smuči pa je 12-odstoten.

"Smučarski trg je visoko zrel in ne raste več, temveč je kvečjemu v rahlem upadanju. V takih tržnih razmerah so inovacije, novi produkti in tehnologije tisto, kar te dela bolj konkurenčnega in daje potrošniku impulz za nakup. Zato veliko vlagamo v nove produkte," je recept za uspeh opisal Korošec.

Dobro oblikovanje, novi produkti, dodatni trgi
Elan, ki letošnjo jesen praznuje 70 let, se v zadnjem desetletju ponaša z več kot 35 prejetimi mednarodnimi nagradami za oblikovanje, inovativnost in nove tehnološke prijeme. Prejšnji teden je na priznanem mednarodnem športnem sejmu ISPO v Münchnu že tretje leto zapored osvojil zlato nagrado, tokrat z izdelkom Elan Amphibio 16.

Na zelo dobri poti je po Koroščevih besedah tudi Elan Inventa, ki je s tribunami med drugim ob svetovnem prvenstvu v rokometu opremilo nekaj dvoran v Katarju. Dobro kaže tudi v proizvodnji sestavnih delov za vetrne elektrarne.

Elan v Begunjah zaposluje okoli 600 ljudi, kar je nekoliko več kot leta 2010, 25 zaposlenih pa ima Elan še v štirih distribucijskih podjetjih v tujini.

Poslovno okolje se hitro spreminja
Glede poslovanja Elana v tem letu je Korošec optimistično konservativen, saj se poslovno okolje spreminja zelo hitro. "Moramo verjeti, da smo lahko boljši, hkrati pa moramo upoštevati vse faktorje tveganja in imeti pripravljene ukrepe v primeru spremembe razmer," je pojasnil.

Kot je povedal, se pozitivno razvija severnoameriško tržišče, kjer je močna konjunktura, bistvene premike pa je Elan na področju smuči in plovil naredil na Kitajskem. Slabše so razmere v Evropi, kjer v alpskih državah in do neke mere tudi v Skandinaviji sicer beležijo razmeroma pozitiven razvoj, težko pa je na sredozemskih trgih, pomembnih za prodajo plovil.

Dolgotrajno iskanje lastnika
Negotovost glede prihodnosti Elana ustvarja dolgotrajno iskanje novega lastnika, ki traja že od leta 2011 in s katerim je povezana tudi od Evropske komisije zahtevana vrnitev državne pomoči. Postopek prodaje vodijo lastniki, v Elanu pa si, kot pravi predsednica uprave Andreja Košir, želijo lastnika, ki bo videl potencial družbe in bo skupino Elan razvijal naprej.

Za Elan bi bilo pozitivno, da se postopek vendarle zaključi. "Dolgotrajni prodajni postopek ima vpliv na samo poslovanje družbe. Negotovost vpliva na naše partnerje, ki zagotovo dvakrat premislijo, kako bi sodelovali z Elanom oziroma ali bi povečali obseg poslovanja," je dejala predsednica uprave.