Skoraj sto milijonov evrov vreden terminal Vzhodno-zahodno vrata (East-west gate – EGW) pri vasi Fenyeslitke na vzhodu Madžarske omogoča pretovarjanje tovora s širokotirnih prog na proge standardne širine kot tudi med vagoni in tovornjaki. Letno bi lahko pretovorili kar milijon zabojnikov.
Po besedah madžarskega zunanjega ministra Petra Szijjarta bo terminal igral pomembno vlogo pri pošiljanju ukrajinskega žita na svetovne trge, saj je trenutno izvoz močno otežen zaradi ruske vojne v Ukrajini in posledične blokade črnomorskih pristanišč letos.
"S tukajšnjo opremo je mogoče pretovoriti 800 ton žita in 450 kubičnih metrov sončničnega olja na uro," je povedal Szijjarto in dodal, da bo terminal povečal učinkovitost pošiljanja ukrajinskih kmetijskih izdelkov. Pričakuje se, da bodo od novembra naprej lahko mesečno pretovorili od 15.000 do 20.000 ton žit.
Ukrajina je eden največjih izvoznikov žit na svetu, a je vojna močno načela izvoz, ki se je malce sprostil po dosegi dogovora med Kijevom in Moskvo ob posredovanju Turčije in Združenih narodov, v skladu s katerim je dovoljeno pošiljati žita iz treh ukrajinskih pristanišč.
Glede na podatke ukrajinskega kmetijskega ministrstva je izvoz v prvih 17 dneh oktobra dosegel 2,12 milijona ton žit, kar je le 2,4 odstotka manj od enakega obdobja lani.
Upravljanje z žerjavi s pomočjo tehnologije 5G
Gre za prvi terminal v Evropi, pri katerem se bodo žerjave za pretovarjanje upravljali s pomočjo tehnologije 5G, ki jo je zagotovil kitajski tehnološki velikan Huawei.
Terminal ima en 41 metrov širok in dva 28 metrov široka žerjava na tirih ter 20 metrov visok žerjav na kolesih. Žerjavi avstrijskega proizvajalca Künz so opremljeni s kamerami visoke ločljivosti, prek katerih s pomočjo tehnologije 5G z njimi upravljajo v centru terminala, tako kot če bi delavci sedeli v kabinah žerjava.
"Z izgradnjo vzhodno-zahodnih vrat se Madžarska vrača na zemljevid mednarodnega železniške logistike," je poudaril direktor upravitelja terminala Janos Talosi in pojasnil, da bodo s trenutno najsodobnejšo tehnologijo še pospešili prevoz in ga naredili tudi bolj učinkovitega.
Po besedah Talosa je terminal namenjen železniškim in cestnim prevoznim podjetjem z vsega sveta in odprt za sodelovanje z vsemi logističnimi operaterji. "Naša vizija je, da terminal postane izhodišče za novo Svilno cesto," je še povedal.
Kitajska pobuda Pas in cesta, ki je poimenovan tudi nova Svilna pot, je desetletje star projekt kitajskega voditelja Ši Džinpinga, v okviru katerega želi z velikimi infrastrukturnimi projekti obnoviti nekdanjo svilno pot med Evropo in Kitajsko. Za projekte v tej pobudi Peking spodbuja uporabo svojih tehnologij, kot je tudi 5G omrežje družbe Huawei, ki so ga sicer nekatere zahodne države prepovedale zaradi varnostnih tveganj in bojazni pred vohunjenjem za uporabniki s strani Kitajske.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje