Brankovič na področju potniškega prometa načrtuje uvedbo enotne vozovnice integriranega javnega potniškega prometa. Foto: MMC RTV SLO
Brankovič na področju potniškega prometa načrtuje uvedbo enotne vozovnice integriranega javnega potniškega prometa. Foto: MMC RTV SLO
Brankovič je pojasnil, da je njegova ključna prioriteta tovorni promet, v katerem so velike težave, ki so posledica monopolnega položaja in miselnosti, da je vse samoumevno. Foto: MMC RTV SLO

Direktor Slovenskih železnic Goran Brankovič je dejal, da bodo za nadaljnje poslovanje železnic nujne reorganizacija, finančna konsolidacija železnic in dvig prihodkov od tovornega prometa. Prav poslovanje tovornega prometa je namreč v največji meri krivo za velike izgube. Ko bodo vzpostavljene te tri stvari, lahko sledi povezovanje s strateškim partnerjem, je dejal Brankovič.

Brankovič je pojasnil, da je njegova ključna prioriteta tovorni promet, v katerem so velike težave, ki "so posledica monopolnega položaja in miselnosti, da je vse samoumevno".

Liberalizacijo trga, ki se je zgodila 1. marca, nameravajo izkoristiti, razmere v tovornem prometu pa po besedah direktorja poslovne enote Tovorni promet Roberta Vuge niso tako tragične, čeprav naj bi izguba do konca leta znašala 40 milijonov evrov. Strategija reševanja je že pripravljena in predvideva prodor na tuje trge, povečanje sodelovanja z Luko Koper, okrepitev trženjske funkcije in optimizacijo stroškov.

Bodo železnice izdale obveznice?
Vodstvo železnic je že pripravilo nabor ukrepov za sanacijo finančnega stanja, Brankovič pa se sprašuje, ali so vsi izvedljivi tudi v praksi. Za zdaj je najverjetnejši ukrep izdaja dolgoročnih obveznic, ker pa bi moral biti tak ukrep usklajen z lastnikom, o podrobnostih ni želel govoriti.

V skupini Slovenske železnice je zaposlenih 10.046 delavcev, število zaposlenih pa se od januarja zmanjšuje. Po besedah direktorja za področje kadrov Mirka Zorenča se bo zmanjševanje števila zaposlenih nadaljevalo. Trših ukrepov ugotavljanja presežnih delavcev za zdaj niso izvajali, meni pa, da če bo vse skupaj vzdržno, to tudi ne bo potrebno.

Povprečna plača na železnicah 1.000 evrov neto
Mesečni stroški dela znašajo 15,4 milijona evrov, od tega plače predstavljajo 11 milijonov evrov, preostalo pa so prispevki in povračila. Povprečna plača na železnicah, v katero so zajeti vsi dodatki za prerazporeditev delovnega časa, znaša 1.494 evrov bruto, kar je okoli 1.000 evrov neto. Če se ne upošteva plač 221 zaposlenih z individualnimi pogodbami, je povprečna plača na SŽ-ju 1.374 evrov bruto.

Brankovič na področju potniškega prometa načrtuje uvedbo enotne vozovnice integriranega javnega potniškega prometa, kot glavno težavo pa je izpostavil prejemanje manj sredstev za pokritje stroškov zaradi obveznosti opravljanja javne gospodarske službe.