Slovenske železnice se utapljajo v nepravilnostih. Foto: BoBo
Slovenske železnice se utapljajo v nepravilnostih. Foto: BoBo
Goran Brankovič
Brankovič pravi, da je presežni znesek vrnil. Foto: BoBo
Evri
Denar na številne načine odteka s SŽ-ja. Foto: EPA


Neupravičeno izplačilo potnih stroškov na Slovenskih železnicah, ko so si vodilni izplačali 145.000 evrov potnih stroškov, je le eden izmed številnih primerov, ko si zaposleni na ta način povečujejo mesečne prejemke, je za Radio Slovenija poročal Danijel Poslek.
Številni to počnejo tudi zaradi socialne stiske, a neupravičeno izplačilo potnih stroškov pomeni kršitev veljavne zakonodaje, ne glede na razlog, kršitelji pa so odškodninsko odgovorni, poudarjajo pravniki.
Evropske države brez nadomestila
Pred kratkim je sicer najbolj odmeval primer, ko je policist lani za prevoz na delo prejel več kot 19.000 evrov. A primer policista je v skladu z veljavno zakonodajo, na železnicah pa gre za kršitev zakonodaje, poudarja Polonca Končar z ljubljanske pravne fakultete.

Delavec je sicer dolžan sporočiti vsako spremembo, ki bi vplivala na izplačilo potnih stroškov, če se ti resnično povečajo, pa delodajalec iz tega razloga ne sme prekiniti pogodbe o zaposlitvi.

Kršitve pri izplačilu potnih stroškov bi lahko zmanjšali z nižjim nadomestilom za potne stroške, očitek, da bi s tem delavce spravili v še slabši socialni položaj, pa po mnenju Končarjeve ni povsem primeren. Ob tem velja omeniti, da številne evropske države nadomestila za prevoz na delo sploh ne poznajo.
Nižje plače, večji priboljški
Dnevnik je sicer včeraj poročal, da je večina vodilnih na Slovenskih železnicah (SŽ) znižanje plač delno nadomestila s koriščenjem neupravičenih potnih stroškov.
Notranja revizija SŽ-ja je namreč sredi lanskega leta ugotovila, da je 109 zaposlenih z individualnimi pogodbami v letih 2009 in 2010 neupravičeno prejelo več kot 145.000 evrov potnih stroškov, in to v času krčenja stroškov in števila zaposlenih.
Tako so si prihodke povečali s povračili za celotno pot od doma do službe, čeprav jim je pogodba omogočala le povrnitev stroškov uporabe avtomobila do najbližjega javnega prevoza.
Kazen, kaj je to?
Tako je nekdanji generalni direktor Matic Tasič samo v enem obračunskem mesecu v letu 2010 prejel kar 1.378 evrov neupravičenega povračila. Približno toliko, a v osmih mesecih, pa je po prihodu na SŽ prejel tudi njegov naslednik Goran Brankovič, ki je dejal, da je presežni znesek že vrnil. Nesporni "rekorder" pa je nekdanji direktor Agencije za železniški promet Rajko Satler, ki je prejel za 12.551 evrov izplačil preveč oz. 697 evrov na mesec.
Poslovodstvo SŽ-ja je sicer notranjo revizijo naročilo šele potem, ko je to zahteval nadzorni svet družbe pod takratnim vodstvom Igorja Zajca. Za zdaj pa se zaradi kršitev nikomur na SŽ-ju ni zgodilo nič.