90 odstotkov posojil v frankih so Slovenske železnice že pred enim letom konvertirale v evre. Preostalo jim jih je še za 60 milijonov. Poslovna škoda zaradi spremembe tečaja je po mnenju direktorja Dušana Mesa okoli sedem milijonov evrov. "Tveganje je obvladljivo. Pogovori z bankami so na taki ravni, da bomo kredit reprogramirali do leta 2020 in iskali boljšo priložnost za izstop iz tega inštrumenta."
Slovenske železnice nameravajo letos zaradi optimizacije poslovanja odpustiti več kot 700 ljudi, po drugi strani pa se z izgubljenimi milijoni, ker niso zaščiteni pred valutnim tveganjem, kot kaže, ne ukvarjajo preveč, je kritična stroka. A Mes odgovarja, da so taka zavarovanja predraga: "Za tako ščitenje bi mogli imeti 10 milijonov likvidnostnih sredstev plus dodatna zavarovanja."
Na ekonomski fakulteti, kjer se ukvarjajo z valutnim tveganjem, pravijo, da to ne drži. "Zavarovanje je predrago le, če ga sklepaš pod napačnimi predpostavkami in ga napačno upravljaš," pojasnjuje Aleš Ahčan.
Zanimivo je, da Slovenski državni holding, ki upravlja državno premoženje, pravi, da ima pri takih odločitvah zvezane roke. Pisno so nam odgovorili, da je odločitev o konvertiranju posojil v pristojnosti poslovodstva družbe, ne pa nadzornikov ali SDH-ja. Ahčan ob tem opozarja: "Zdaj imamo očitno problem moralnega hazarda - izgube, ki nastajajo v podjetju, so od vseh nas davkoplačevalcev, medtem ko odločitve niso. Mislim, da se mora SDH odločiti, vzeti vajeti v svoje roke in to zahtevati."
Slovenske železnice so se sicer v frankih zadolžile pred osmimi leti. Tako jim je za 141 tisoč evrov plačila svetoval Kamilo Lekše. Ker so železnice na ta račun pred dvema letoma že plačale 45 milijonov evrov škode, so proti dragemu svetovalcu že sprožile kazenski postopek, sledila mu bo tudi odškodninska tožba.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje