Generalni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je po srečanju s članom prej omenjenega sveta Jožetom P. Damijanom pojasnil, da sta se dobila na operativnem sestanku in da se projekt drugi tir nadaljuje. "Z veseljem lahko rečem, da smo zastavili operativne korake, kako bomo skupaj sodelovali, da bomo lahko sam projekt v nadaljevanju tudi izboljšali," je poudaril Leben.
Tudi Damijan je dejal, da sta imela z Lebnom zelo konstruktiven pogovor. "Dogovorila sva se za nadaljnje sodelovanje, predvsem na tehnični oziroma operativni ravni," je povedal.
Iniciativa ima pet ključnih zahtev
Svet ima po Damijanovih besedah pet prednostnih nalog. "Prva je znižanje cene projekta, druga je dvotirna proga, tretja problem 2TDK-ja kot nosilca naložbe, četrta je vloga Madžarske oz. preostalih zalednih držav, peta pa demokratičen nadzor nad gradnjo drugega tira," je naštel. Njihov cilj je, da se projekt izvede in financira čim bolj racionalno, je poudaril.
Leben je dejal, da sta se z Damijanom dogovorila, da se bodo strokovnjaki z obeh strani dobili že v četrtek ali najpozneje do ponedeljka. Dodal je še, da sta se pogovarjala v točkah, ki zadevajo nadzor, tehnično izvedbo in samo obliko projekta, pa tudi o znižanju stroškov v sklopu tehničnih zadev. O sodelovanju Madžarske v projektu, ki je za svet sporna, nista govorila, je dodal Damijan.
Zaradi zakonskega predloga tudi do Brgleza
Ministrstvo in svet za civilni nadzor sta sicer pripravila vsak svoj predlog zakona o drugem tiru, ki sta tudi že v DZ-ju. Predlog, ki so ga pripravili v iniciativi, je še pred vlado vložil nepovezani poslanec Andrej Čuš, a ga je moral dopolniti, zaradi česar se bodo poslanci najprej lotili vladnega zakona. V iniciativi menijo, da je bila predlogu vlade namenoma dana prednost, zaradi česar so se tudi obrnili na predsednika DZ-ja Milana Brgleza.
Strokovnjaki kritični do predloga vlade
Oglasili so se tudi iz strokovne skupine Dvotirna proga projekt 4 km, v kateri je združenih več strokovnjakov slovenskih fakultet s področij, kot so gradbeništvo, arhitektura, okoljevarstvo ... Vlado so kritizirali, ker je po njihovem mnenju predlog zakona o drugem tiru inženirsko nedodelan in zato investicijska vrednost projekta sploh ni določena. Prav tako niso določene prihodnje kapacitete in opredeljeni cilji drugega tira, nedoločen je čas izgradnje, ni jasno, kaj bo z obstoječim tirom in kdo bo financiral celoto povečanja kapacitet 5. koridorja, so zapisali v sporočilu za javnost. Prepričani so, da je nedodelan projekt znamenje, da se "javnost zavaja z namenom sprejemanja škodljivih odločitev".
Obenem poudarjajo, da se pripombe okoljevarstvenikov niso upoštevale, kar povečuje okoljske obremenitve Krasa, vladni predlog pa ob tem ne predvideva dovolj velikih zmogljivosti železniškega prevoza na 5. koridorju, med drugim očitajo vladnemu predlogu.
"Zato predlagamo, da se na stroške vlagatelja, to je države, izdelajo glavni projekti za izvedbo za obe različici s predori (20,4 km oz. 59 km) po predlogu vlade in s predorom (4 km) po predlogu strokovne skupine. Z obema projektoma naj se odpre javni natečaj za izvajalca del in tisti, ki bo dosegal najboljšo oceno po vnaprej določenih kriterijih, bo dobil izvedbo (na ključ)," so še pozvali vlado.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje