Začelo se je leta 2016, ko je proizvajalec znamenite čokolade Toblerone maso čokolade zmanjšal tako, da je povečal razmik med čokoladnimi trikotniki. Prakso švicarskega podjetja Mondelez so kmalu prevzela tudi druga podjetja.
Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je pred kratkim odkrila šest takih proizvodov na slovenskih trgovskih policah: pri dveh margarinah, instantnapitku z vitamini, jajčnih rezancih, kozmetičnem izdelku in hrani za mačke. "Pri teh izdelkih, ki smo jih izbrali, smo opazili, da se je količina zmanjšala za 10–20 odstotkov," je pojasnila Nina Križnik z ZPS-ja.
Proizvajalci krčenje svojih izdelkov večinoma opravičujejo z višjimi proizvodnimi stroški, povezanimi z motnjami v svetovni dobavni verigi. "Odgovori nekaterih pa so nas nekoliko presenetili. Recimo proizvajalec mačje hrane nam je pojasnil, da so se za zmanjšanje količine mačje hrane odločili, ker veliko število mačk prvotne količine hrane ne poje v enem obroku," je dejala Križnik.
Ni pa zmanjšanje količine edini prijem proizvajalcev. Nekateri so ubrali drugačno pot – namesto v količino so posegli v sestavine. "Pri krompirčku za pripravo v pečici, pri mandljevem napitku in hrani za mačke. V teh treh primerih je prišlo do zmanjšanja količine glavne sestavine ali pa do zamenjave kakovostnejše sestavine z manj kakovostno alternativo."
Krompirček za pripravo v pečici je tako danes na voljo s palmovim, in ne več sončničnim oljem, v mandljevem napitku je občutno manj mandljev, v mačji hrani pa mesa in še česa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje