Zaradi čedalje večjih razlik med uradnimi podatki in realno porabo goriva je inštitut v sodelovanju z ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo naredil primerjalno ocenjevanje.
Ocenjevanje so zasnovali na evidenci registriranih vozil nacionalnega interoperabilnega okvira, kjer so objavljeni tudi podatki o kombinirani porabi goriva s homologacijskega kartona. Pri pridobivanju podatkov o realni porabi so si pomagali z nemškim spletnim portalom Spritmonitor, eno od najbolj obširnih baz podatkov v Evropi, v katero podatke o porabi goriva prispevajo vozniki sami.
Pri primerjavi so ločili avtomobile z bencinskim in dizelskim motorjem. Primerjali so tudi podatke, kako se je poraba goriva spreminjala med enakimi avtomobili različnih generacij, pri čemer so si pomagali z evropskim standardom za dovoljene izpuste, ki mu morajo ustrezati avtomobili, prodani v določenem obdobju.
Novi golfi bolj požrešni od starih
Ugotovili so, da je razkorak med oglaševano in dejansko porabo večji pri novejših avtomobilih in tistih z dizelskim motorjem. Pri dizelskem avtomobilu je treba v povprečju upoštevati vsaj 15,6-odstotni pribitek, pri novejših avtomobilih pa razlika med realnimi in laboratorijskimi vrednostmi lahko preseže 35 odstotkov.
Najbolj popularni dizelski avtomobili v povprečju porabijo za dobrih 14 odstotkov goriva manj kot bencinski, a tudi tu sodobnejši motorji niso v ospredju. Tako, denimo, prav vsi Volkswagnovi golfi, izdelani po letu 2000, porabijo več kot golf izpred 25 let, najmanj, 4,76 oz. 4,78 litra dizla na 100 kilometrov, pa porabita dva Renaultova clia, stara dobrih 10 let.
Med obravnavanimi 25 najpogostejšimi modeli avtomobilov z bencinskimi motorjem se realna poraba giblje med 5,97 in 8,01 litra, v povprečju je to 6,83 litra bencina na 100 kilometrov.
Lahko bi prihranili več kot 100 milijonov evrov
V povprečju vozniki vsako leto za gorivo porabijo dobrih 88 evrov več, če prevozijo 10.000 kilometrov, oziroma 132 evrov, če prevozijo 15.000 kilometrov z dizelskim motorjem. Pri bencinskem motorju je ta dodatni strošek nekaj manj kot 72 oziroma 108 evrov.
Pri tem na inštitutu opozarjajo, da prvih 25 modelov v raziskavi po številu registracij pomeni skoraj 80.000 avtomobilov z dizelskim in 108.000 z bencinskim motorjem. Upoštevaje v povprečju prevoženih 10.000 kilometrov na leto vsi lastniki skupaj vsako leto za gorivo plačajo dobrih 15 milijonov evrov več, kot so jim obljubili ob nakupu.
Ker po nekaterih podatkih Slovenci v povprečju letno prevozimo blizu 15.000 kilometrov, škoda zaradi napačnih podatkov o porabi zgolj pri 50 obravnavanih modelih doseže več kot 22,5 milijona evrov. Ko obravnavo razširimo na vse v Sloveniji registrirane avtomobile, pridemo do ocene, da bi lahko vsako leto privarčevali vsaj 130 milijonov evrov, če bi podatki o porabi goriva, ki jih objavljajo proizvajalci, vsaj približno držali.
Volkswagen na obeh straneh spektra
Med dizelskimi modeli so se kot najmanj resnicoljubni izkazali volkswagen passat z dvolitrskim dizelskim motorjem (z močjo 103 kW), volkswagen touran in volkswagen golf z 1,6-litrskim dizelskim motorjem (77 kW). Na drugi strani razpredelnice so štirje Volkswagnovi golfi in citroen xsara picasso starejšega datuma, ki uradno izmerjene porabe v realnem svetu ne presegajo za več kot 10 odstotkov.
Med avtomobili na bencinski pogon so razlike največje pri oplu corsi z 1,4-litrskim motorjem (74 kW) in renaultu cliu z 1,2-litrskim motorjem (54 kW), pri katerih razlika presega 23 odstotkov. Od 25 ocenjenih modelov jih 17 "laže" za manj kot 10 odstotkov, najmanj Renaultova clio in megane, ki na cesti porabita približno enako količino bencina, kažejo uradni podatki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje