V Mercatorju pa poudarjajo, da imajo med slovenskimi dobavitelji prednost tisti, ki so konkurenčnejši, torej cenejši. Foto: BoBo
V Mercatorju pa poudarjajo, da imajo med slovenskimi dobavitelji prednost tisti, ki so konkurenčnejši, torej cenejši. Foto: BoBo
Kaj je drugače v Mercatorju pod Agrokorjem?
Vedno več tujih izdelkov v Mercatorju

Večina slovenskih dobaviteljev je v Mercatorju ostala, a se je pomembno povečalo število tujih dobaviteljev, zato je konkurenca znotraj Mercatorja večja. "In to je verjetno razlog, da se prodaja hrane slovenskih dobaviteljev rahlo zmanjšuje," pravi varuh Jože Podgoršek. Glede tega ni mogoče ukrepati, saj nihče ne more vplivati na Agrokorjeve poslovne prakse.

Dobavitelje Mercator sicer menjuje predvsem pri lastni trgovski blagovni znamki, tega pa potrošniki skoraj ne opazijo. "Ker pa predstavljajo trgovske blagovne znamke pomemben delež prodaje izdelkov, lahko takšna menjava dobavitelja pomembno spremeni strukturo blaga v trgovini glede na poreklo," opozarja Podgoršek.

Ob tem je poudaril, da se pri menjavi dobaviteljev za trgovsko blagovno znamko včasih zgodi tudi, da novi dobavitelj postane slovensko podjetje, kar se je pri nekaterih mlečnih izdelkih zgodilo ravno v tem obdobju.

Več slovenske zelenjave, manj svinjine
Je pa Mercator letos odkupil bistveno več slovenske zelenjave kot v enakem obdobju lani. "Trend kupovanja slovenske zelenjave se še dviguje in na tem segmentu lahko govorimo o dobrih odnosih s partnerji."

Prodaja drugih slovenskih izdelkov je ostala na približno enaki ravni kot pred prodajo družbe, morda je rahlo upadla. "Izjema je svinjsko meso, kjer pa prodaja slovenskega prašičjega mesa izrazito pada. Po njihovih zagotovilih je slovensko prašičje meso za vsaj 20 odstotkov dražje kot od tujih dobaviteljev, zato zaznavajo tudi upad prodaje slovenske svinjine na račun tuje," je pojasnil varuh.

"Mercator postaja globalni trgovec"
Seznam dobaviteljev je po njegovih besedah pač vedno živ dokument in se ves čas spreminja, dopolnjuje in popravlja. Mercator pri tem ni drugačen od drugih trgovcev. "Morda smo ravno pri Mercatorju na takšne zadeve še najbolj občutljivi, ker je bil to nekdaj res slovenski trgovec s pretežno slovenskimi prehranskimi izdelki na policah, zdaj pa tudi Mercator postaja globalni trgovec in nas takšne spremembe kot potrošnika zmotijo. Pa tudi zaveza ob prodaji je zavezujoča in je zato prav, da na takšne spremembe opozarjamo," je še dodal Podgoršek.

Kaj je drugače v Mercatorju pod Agrokorjem?
Vedno več tujih izdelkov v Mercatorju