Od zakona o davčnem potrjevanju računov si vlada obeta omejitev sive ekonomije. Foto: BoBo
Od zakona o davčnem potrjevanju računov si vlada obeta omejitev sive ekonomije. Foto: BoBo
Blagajna
Zavezanci za delovanje davčne blagajne potrebujejo namensko digitalno potrdilo. Foto: Reuters

Zavezanci za delovanje davčne blagajne potrebujejo namensko digitalno potrdilo, za katerega bodo lahko zaprosili po 15. novembru na portalu eDavki. Na tem istem portalu bo mogoče potrdilo tudi prevzeti, nato pa ga bo zavezanec namestil v program davčne blagajne ali v mini blagajno, so sporočili s Finančne uprave RS (Furs).

Prihodnji uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki, bodo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastili koga drugega. Pooblaščenca naj izberejo čim prej, morda računovodski servis ali pa ponudnika davčne blagajne, svetujejo na Fursu.

V ta namen morajo izpolniti obrazec, poimenovan Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki, ter ga pošljejo na finančni urad, kjer imajo registrirano podjetje ali dejavnost. Pooblaščenec bo lahko nato v imenu uporabnika davčne blagajne vložil zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila in ga tudi prevzel.

Z blagajnami nad sivo ekonomijo
Namensko digitalno potrdilo je nova vrsta digitalnega potrdila, ki se bo uporabljalo samo za izmenjavo podatkov o računih in poslovnih prostorih zavezanca. Vsebovalo bo davčno številko in ime zavezanca, namen uporabe ter zaporedno številko potrdila, izdanega posameznemu zavezancu. Potrdilo bodo zavezanci dobili brezplačno, veljalo pa bo pet let.

Od zakona o davčnem potrjevanju računov si vlada obeta omejitev sive ekonomije, veljati pa bo začel 2. januarja 2016. Da bi zavezancem omogočili lažji prehod na novi način izdajanja računov, bo sistem poskusno stekel že 1. decembra letos. V skladu z zakonom bodo morale biti davčne blagajne povezane prek spleta s centralnim informacijskim sistemom Fursa, ki bo izvedel postopek potrjevanja računov. Dolžnost kupcev bo, da račun obvezno prevzamejo in ga zadržijo neposredno po odhodu iz poslovnega prostora.