Vzmetnice Swiss+Bed, ki jih na spletu oglašujejo tudi številni vplivneži, so v oglasih predstavljene kot švicarske vzmetnice izjemne kakovosti in elegantnega videza. "Pridružite se tisočim zadovoljnim uporabnikom in si privoščite prestižen spanec po dostopni ceni," je ob tem zapisano na spletni strani Swiss+Bed, ki je sicer slovenska blagovna znamka v lasti podjetja Kanes s sedežem v Ljubljani. Poleg spletne trgovine je nakup vzmetnic, sicer mogoč še v razstavno-prodajnih salonih v Ljubljani in Kopru.
A vsi uporabniki z vzmetnicami niso zadovoljni tako zadovoljni, kot je to oglaševano na spletni strani. Več deset kupcev se je namreč po nakupu s pritožbami obrnilo na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS). Nekateri med njimi so se na ZPS obrnili tudi zato, ker jim kupljene vzmetnice ni uspelo reklamirati. Kot je na novinarski konferenci povedala vodja pravne pisarne Petra Lovišček, je zaposlenim na ZPS-ju ob številnih pritožbah "zazvonil alarm", zato so se odločili prodajo omenjenih vzmetnic vzeti pod drobnogled.
ZPS je tako sredi oktobra prek spleta anonimno kupil dve naključno izbrani vzmetnici Swiss+Bed (modela Monte rosa in Mönch) in ju poslal v analizo akreditiranemu laboratoriju, ki za evropske potrošniške organizacije izvaja primerjalna testiranja vzmetnic. "Vzmetnic s tako različno oziroma tako napačno sestavo do zdaj še niso prejeli v laboratorij, čeprav izvajajo za potrošniške organizacije teste že vrsto let," je ob predstavitvi analize opozoril vodja testiranja na ZPS-ju Boštjan Okorn.
Pojasnil je, da je analiza pokazala, da podjetje v oglasih za vzmetnice Swiss+Bed navaja napačne podatke o številu plasti, o vrsti in številu vzmeti, podaja lažne trditve o uporabi specifičnih materialov in oglašuje funkcionalnosti, ki jih ena od testiranih vzmetnic nima. Čeprav je bilo v oglasu za eno od vzmetnic navedeno, da vsebuje merinovolno, kar pri potrošnikih daje vtis, da gre za kakovostnejšo vzmetnico, tega materiala v analizi niso zaznali.
Model Mönch je imel 13 plasti, kolikor jih je bilo navedeno tudi v oglasu, a so bile sestavljene drugače. Monte rosa pa je imel 13 namesto 17 plasti, tudi pri tem modelu je bila poleg tega sestava drugačna od oglaševane. Obe vzmetnici sta imeli klasične vzmeti namesto oglaševanih mikrosuperžepkastih vzmeti. "V resnici gre za precej preprosti vzmetnici, ki pač ne ustrezata tistemu, kar piše v oglasnem obvestilu," je opozoril Okorn. V laboratoriju so presodili tudi, da vsaj pri eni od obeh vzmetnic konstrukcija deluje mehko, kar ni idealno za dobro podporo.
Na ZPS-ju celoten poslovni model označujejo za "zavajajočo poslovno prakso"
Po navedbah ZPS-ja pa ni sporna samo kakovost vzmetnic, ampak tudi oglaševanje njihove cene. Lovišček je opozorila na to, da so na spletni strani za vzmetnice Swiss+Bed na voljo visoki popusti, ki se gibljejo od 45 do več kot 80 odstotkov. "Na Zvezi potrošnikov poudarjamo, da tako visoki popusti, sploh če so stalni, za potrošnika ne pomenijo nič dobrega," je opozorila. "Poleg tega trgovec tudi nima označene najnižje cene v zadnjih 30 dneh, kar je zakonska obveza, s tem pa nekako neupravičeno vpliva na potrošnikove nakupne odločitve ter ustvarja lažni vtis, da so izdelki na voljo s popustom, čeprav so to v bistvu redne cene," je opozorila Lovišček.
Na ZPS-ju so ob nakupu omenjenih dveh vzmetnic ugotovili tudi, da najnižja cena, ki je oglaševana, ni dostopna."Dejansko tiste najnižje cene pravzaprav sploh nismo mogli doseči, ker najmanjša vzmetnica ni bila na voljo, zato smo izbrali prvo, ki je bila na voljo, in zanjo že plačali 50 evrov več, kot je bilo zapisano v oglasu," je pojasnil Okorn."Glede celotnega poslovnega modela bi lahko rekli, da gre za neko nepošteno poslovno oziroma zavajajočo prakso," je ob tem poudarila vodja pravne pisarne ZPS-ja "Zaznali smo zavajanje glede same narave izdelka, sestave, pa tudi glede same cene oziroma glede predstavitve cenovnih vrednosti," je naštela.
"Gre za hujši prekršek, za katerega je predvidena globa od 5 do 50 tisoč evrov za trgovca, pristojni organ pa lahko tudi prepove tovrstno prakso," je še dodala Lovišček. Na ZPS-ju napovedujejo, da bodo v kratkem podali tudi kazensko ovadbo zaradi goljufije oz. preslepitve kupcev. Ker gre za vzmetnice, ki so pri kupcih precej priljubljene, na ZPS-ju ocenjujejo, da je bilo z omenjenimi praksami oškodovano večje število potrošnikov.
V podjetju očitke zavračajo in trdijo, da so pomotoma poslali napačni vzmetnici
Za komentar na očitke in ugotovitve ZPS-ja smo se obrnili tudi na podjetje Kanes, ki je kot lastnik znamke Swiss+Bed odgovorno za razvoj, proizvodnjo, distribucijo in prodajo vzmetnic te blagovne znamke: "Vse vzmetnice Swiss+Bed so izdelane v skladu z najvišjimi standardi kakovosti, pri čemer so pri novi generaciji 2025 uporabljene izboljšane plasti in materiali. O teh spremembah smo potrošnike ustrezno obvestili prek naše spletne strani in oglasov," so sporočili. Kot zatrjujejo, je razlika med specifikacijami, ki jih je preverjal ZPS, in specifikacijami novih modelov, posledica tega prehoda.
Vzmetnici, ki sta bili predmet testiranja, po navedbah podjetja namreč pripadata novi liniji za leto 2025, ki še ni bila uradno predstavljena na trgu. Ker je ZPS naročil vzmetnici v dimenziji 70 x 190 centimetrov, ki ju v tistem trenutku niso imeli na zalogi, so morali naročiti izdelavo po meri v tovarni. Zaradi tega so na ZSP-ju po trditvah podjetja po pomoti prejeli modela iz linije za leto 2025. "To je bila naša napaka, za katero prevzemamo odgovornost, in v prihodnje se bomo še bolj trudili, da se tovrstne ali podobne situacije ne bodo ponovile," so zapisali.
V podjetju ob tem zavračajo očitke o zavajanju kupcev in zatrjujejo, da je njihova poslovna praksa popolnoma skladna z zakonodajo. Kot so sporočili, so njihove redne priporočene drobnoprodajne cene postavljene glede na tržne cene modelov podobne kakovosti. "Ker sami nismo požrešni z maržami kakor preostali konkurenti, ki smo jim očitno trn v peti, delamo z minimalnimi maržami, ki še vedno zagotavljajo vrhunsko storitev in kakovost izdelka, zato tudi nudimo popuste, saj želimo vsakomur omogočiti najboljši možen spanec po dostopni ceni," so pojasnili. Na očitke ZPS-ja, da s "stalnimi popusti" pri kupcih vzbujajo občutek, da gre za časovno omejeno akcijo, ki jo morajo izkoristiti, se v svojih odgovorih v podjetju niso neposredno odzvali.
V podjetju so napovedali še, da bodo tržnemu inšpektoratu posredovali vse zahtevane informacije in dokumentacijo. Prav tako bodo pregledali in po potrebi posodobili vse marketinške materiale, da zagotovijo skladnost z zakonodajo in jasno predstavitev lastnosti izdelkov. "Če bi se ugotovilo, da katera koli vzmetnica ne ustreza oglaševanim specifikacijam, kupci lahko brez težav uveljavljajo svoje pravice v skladu z zakonodajo. To vključuje vračilo izdelka, zamenjavo ali drugo rešitev, ki je v njihovem interesu. Vedno smo pripravljeni sodelovati z našimi kupci in zagotoviti, da bodo z našimi izdelki popolnoma zadovoljni," so še sporočili s podjetja Kanes.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje