Tudi tokratna Sonica se bo med 18. in 20. aprilom odvila na več lokacijah v prestolnici.
Tema letošnjega festivala je glokalizacija (ang. glocalisation), ki predstavlja logično nadaljevanje lanske teme translokalno podtalje (translocal underground). Izraz glokalizacija, hibrid med globalizacijo in lokalizacijo, so skovali japonski ekonomisti, da bi pojasnili tamkajšnje strategije globalnega trženja, populariziral pa ga je sociolog Roland Robertson. Uporablja se ga za opisovanje hkratnega pojavljanja tako univerzalizacijskih kot partikularizacijskih teženj v sodobnih družbenih, političnih in gospodarskih sistemih ter kulturi.
Organizatorji festivala želijo s to temo osvetliti "napetosti med neusmiljenimi silami globalizacije in lokalnimi identitetami, prepričanji in tradicijami, predvsem na področju sodobne elektronske in eksperimentalne glasbene ustvarjalnosti". Zato so v program 16. Sonice vključili "ustvarjalke in ustvarjalce, ki v svoji praksi stavijo na hiperspecifične estetike, ki izhajajo iz lokalnih in regionalnih senzibilnosti ter tako kljubujejo globalni kulturni uravnilovki".
Četrtkov uvodni večer festivala prinaša v Cukrarno avdiovizualni nastop Jbal Rrsas AV Live Deene Abdelwahed iz Tunizije, ki velja za eno najvidnejših predstavnic sodobne arabske elektronike, nastop samosvoje poljske skladateljice in glasbenice Martyne Baste ter potopitveni nastop italijanskega zvočnega umetnika Nicole Rattija.
Petkov večer se bo začel v Kinu Šiška, kjer bodo nastopili čilski velikan elektronske glasbe Nicolas Jaar, domači multiinstrumentalist Iztok Koren, ki bo predstavil novo samostojno ploščo Spaces, in vietnamski eksperimentalni kolektiv Rắn Cạp Đuôi. Dogajanje se bo nato preselilo v klub Channel Zero, kjer bosta glasbo vrtela DJ-a re:ni in Lakso, predstavnika sodobne britanske techno oziroma bass psihedelije. Ob njiju bosta nastopila še domači Fujita Pinnacle in srbski klubski futurist SAUD.
Festival se bo sklenil v soboto v Klubu CD, kjer bo mogoče prisluhniti kenijskemu ambientalnemu producentu in zvočnemu umetniku KMRU-ju, ob njem pa še transžanrskemu francoskemu triu NZE NZE. V okviru Sonica rezidence 2024 se bo odvila še ekskluzivna predstavitev novega materiala, ki ga bo v času festivala pripravil ameriško-slovenski trio v sestavi Bridget Ferrill, rouge-ah in Pixel Bambi.
"Nicolas Jaar z navezovanjem na palestinske korenine njegove družine, Abdelwahed s tunizijskimi ritmikami in tradicionalnimi arabskimi glasbenimi formami, KMRU z vključevanjem terenskih posnetkov rodnega Nairobija v svoje ambientalne produkcije, poljska skladateljica Martyna Basta z rabo tradicionalnih poljskih instrumentov, kot so citre, Vietnamci Rắn Cạp Đuôi Collective s prepletom eksperimentalne elektronike in tradicionalnih zvokov, Francozi NZE NZE pa z vpeljevanjem tradicionalnih bojnih krikovi in zgodb bojevnikov iz srednjeafriškega ljudstva Fangov," je o letošnjih nastopajočih povedal Jaša Bužinel, ki skupaj z Martinom Bricljem Barago in Luko T. Zagoričnikom kurira festival.
V okviru spremljevalnega programa bo v petek, 19. aprila, v MoTA LAbu potekal pogovor z Nicolo Rattijem, naslovljen Zvok v prostoru. V petek in soboto si bo mogoče tam ogledati tudi interaktivno razstavo Fohramoos, ki sta jo pripravila Stefan Kainbacher in Robert Lang s študenti, ter KMRU-jevo zvočno instalacijo in habitus with. Še do 28. aprila je mogoče v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova (MSUM+) obiskati avdiovizualno instalacijo Marca Villanove, naslovljeno Cascade, ki so jo odprli v preteklem mesecu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje