Po nekaj več kot enem letu od odprtja je galerija Gregor Podnar postala pomemben član berlinske 'galerijske združbe'. Foto: Saša Šavel
Po nekaj več kot enem letu od odprtja je galerija Gregor Podnar postala pomemben član berlinske 'galerijske združbe'. Foto: Saša Šavel
IRWIN: Monochromes
Galerija Gregor Podnar v terminu 31. 10-6. 12. predstavlja serijo Monochromes kolektiva IRWIN. Foto: RTV SLO/M. K.

Nedvomno je Berlin trenutno najpomembnejše produkcijsko središče umetnosti v Evropi. Tudi zato mislim, da ima Art Forum dobre možnosti, da postane eden boljših sejmov v evropskem in svetovnem kontekstu.

Gregor Podnar

Na Art Forumu se predstavlja tudi ljubljansko-berlinska zasebna galerija Gregor Podnar, ki v zadnjih nekaj letih, še posebej s prodorom na najpomembnejši sejem umetnosti Art Basel, postaja pomembno ime na svetovnem zemljevidu galerij.

Ravnokar ste se vrnili z izjemno pomembnega sejma Frieze v Londonu in s pariškega Fiaca. Zdi se, kot da je berlinski le senca pomembnih sejmov, saj je bolj krajevno usmerjen. Kakšna je razlika med omenjenimi sejmi?

Če začnemo z londonskim, je definitivno drugi najpomembnejši sejem v Evropi po Art Baslu, saj srečamo večino pomembnih mednarodnih zbirateljev, ki jih videvamo v Baslu. Kar se tiče pariškega, je definitivno bolj krajeven, vendar se je v zadnjem času z boljšimi razstavljavci ta sejem zelo popravil. V Parizu smo imeli stike z veliko mednarodnimi zbiratelji, vendar tam poudarjajo pomen francoske umetnosti oz. francoskih zbirateljev, ki imajo poseben okus. V Franciji najdemo zelo pomembne institucionalne zbiratelje. Med njimi in zasebnimi je tam velika razlika. V Parizu smo bili prvič in treba je omeniti, da je francoski trg po tradiciji zelo počasen glede novincev.

Na Art Forumu Berlin pa je težava v tem, da so v zadnjih nekaj letih pomembne galerije bojkotirale sejem zaradi notranjih razhajanj. Zdaj se ta težava počasi rešuje, dobili so tudi novo umetniško vodjo, ki ne prihaja iz Berlina. To je poskus nekega odprtja, kar pomeni, da bomo od naslednjega leta imeli, upajmo, močnejšo mednarodno udeležbo močnih svetovnih galerij. Nedvomno je Berlin trenutno najpomembnejše produkcijsko središče umetnosti v Evropi. Tudi zato mislim, da ima Art Forum dobre možnosti, da postane eden boljših sejmov v evropskem in svetovnem kontekstu.

Verjetno ste po vseh teh sejmih zelo utrujeni. So bili vsaj uspešni?
Ja, London je bil zelo uspešen, Pariz malo manj. Kot sem že omenil, je tam začetek težji. Glede Berlina pa bomo videli v naslednjih dnevih.

Je kriza na svetovnih finančnih trgih prizadela tudi trg umetnosti, glede nato, da smo v zadnjih nekaj letih priča vrtoglavi rasti cen sodobne umetnosti?
Trg umetnosti je definitivno povezan s širšim finančnim trgom. Če pa so tvoji odjemalci zbiratelji in manj vlagatelji, potem z njimi nekako rasteš, zato nismo začutili nekega večjega upada, vendar verjamem, da so ga tiste galerije, ki so zelo vezane na vlagatelje in na bolj špekulacijske, trendovske kontekste.

Še beseda o nocojšnjem odprtju razstave skupine Irwin v galeriji Gregor Podnar v berlinskem Kreuzbergu. V čem bo posebnost razstave Monochromes?
Gre za drugo skupinsko razstavo skupine Irwin, ki se osredotoča na Monochrome. Začelo se je leta 2004 v galeriji Škuc, ko so se pojavili prvi monokromi Mirana Moharja. Nadaljevalo se je v naši ljubljanski galeriji leta 2007. Zdaj gre za nadaljevanje te razstave.

Ste bolj zadovoljni v Berlinu kot v Ljubljani?
Berlin je večje mesto. Iz profesionalnega vidika sem bolj zadovoljen.

Je bilo do zdaj na Art Forumu tudi kaj slovenskih obiskovalcev?
Danes je bil prvi dan in že je bilo nekaj slovenskih obiskovalcev. Moram reči, da so bili prisotni tudi v Londonu in v Parizu.

Saša Šavel

Vabimo vas, da si ogledate še nekaj utrinkov s sejma Art Forum Berlin.













Nedvomno je Berlin trenutno najpomembnejše produkcijsko središče umetnosti v Evropi. Tudi zato mislim, da ima Art Forum dobre možnosti, da postane eden boljših sejmov v evropskem in svetovnem kontekstu.

Gregor Podnar