Ansambel hrvaškega narodnega gledališča bo na odru ljubljanskih Križank nastopil tri večere zapored. Festival sicer še vedno stavi na glasbena imena svetovnega kova, a letos so potekale tudi otroške delavnice. Razlog za spreminjanje ciljne publike je seveda up glede prihodnje publike oziroma odpiranje mlajši generaciji.
Produkcija z londonskega West Enda je kar 6 večerov zapored polnila avditorij. Spremembe so torej očitno dobrodošle, ob tem pa ne bo, kot je poudaril direktor, trpela kakovost. In ta bi lahko bila še izdatnejša, a naš verjetno mednarodno najuglednejši festival je še vedno lokalnega, ne pa tudi državnega značaja; ob mestu največ pristavijo sponzorji in donatorji - letos milijon evrov. "Vsi govorijo, da smo v krizi. Smo, a ne gre samo za to - priča smo tudi menjavi generacij. Svet se je spremenil. Živimo v globalni vasi in vse to vpliva na kulturne dejavnosti, še posebej pa na festivale," opozarja direktor festivala Darko Brlek. "Že nekajkrat sem rekel, da so festivali najbolj senzibilni, da se na njih spremembe v družbi najbolj začutijo - in to se dogaja tudi nam."
"Odreagirali smo takoj: včasih je bil Festival Ljubljana izključno glasbeni festival, kar zdaj ni več. Imamo celo vrsto programskih sklopov, obenem pa smo tudi socialno odgovorni: ne zapiramo vrat socialno šibkejšim slojem. Vesel sem, da smo se pravočasno začeli ukvarjati z najmlajšimi, ki bodo nekoč polnili prizorišča kulturnih institucij po državi. V sosednjih državah, predvsem v Italiji, opažamo na koncertih samo sive glave. Kaže, da so tamkajšnje razmere in šolski sistem privedli do tega, da se jim menjava generacij zelo pozna. Če pogledate naše občinstvo, pa vidite, da se sproti pomlaja, tudi zato, ker je programsko Festival Ljubljana precej drugačen, kot je bil pred dvajsetimi leti. Rasli smo skupaj; festival bo multikulturen tudi v prihodnje."
Direktor obljublja še, da se vstopnice tudi prihodnje leto ne bodo podražile, še več pa bo brezplačnih prireditev - občinstvo namreč nekako pričakuje tudi prireditve na Kongresnem trgu.
Na vprašanje, zakaj država ne priskoči na finančno pomoč, pa Brlek pojasnjuje: "To izvira iz nesrečne delitve pristojnosti pred dvajsetimi leti. Takrat je bil dogovor, da država prevzame skrb za nacionalne institucije, MOL pa lokalne. Ne glede na to, da smo mednarodni festival z izjemnim slovesom, smo v svoji konstituciji lokalnega pomena - in ne glede na poskuse pri različnih ministrih in različnih vladah država našega programa ne sofinancira. Glavni sofinancer je tako Mestna občina Ljubljana, če gledamo samo programski del, pa je pomembnejši prihodek od vstopnin in sponzorjev. Letos je bilo potrebnega več prepričevanja sponzorjev, se pa končni skupni znesel ni zmanjšal."
Špela Kožar
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje