Osmi dan

Generacija alfa in predhodna generacija Z, katere predstavniki naj bi se rojevali od sredine 90. let prejšnjega stoletja, sta bili tudi temi nedavnega slovenskega oglaševalskega festivala. Za te novejše generacije naj bi sicer bila značilna večja okoljska ozaveščenost in zavračanje oglaševanja za hitro potrošne izdelke, vendar proti oglaševanju niso odporni.

Oglaševanje pa uporablja nove medije, kot je spletni kanal TikTok, o katerem je sogovornica Nataše Žunić Amelie Ebongue napisala knjigo. Ebongue je sodelovala pri razvoju družbenih platform, kot so LinkedIn, TikTok, Skyblog in Vine. Med drugim je dejala: "60 odstotkov ljudi ne verjame 'vplivnežem', ker menijo, da jim pač hočejo nekaj prodati."

Na razstavi v Barceloni so predlagali nov model potrošnje kulture in vsebin, s katerim želijo pritegniti generacijo Z. A prihaja že prihodnja generacija – generacija alfa. Foto: EPA
Na razstavi v Barceloni so predlagali nov model potrošnje kulture in vsebin, s katerim želijo pritegniti generacijo Z. A prihaja že prihodnja generacija – generacija alfa. Foto: EPA

Kreativni strateg Tom Hidvégi dodaja: "Razpon pozornosti nove generacije nikakor ni kratek. Brž ko začutijo vrednost, radi poslušajo dolge podkaste. Ko misliš, da si ugotovil, kako se vedejo, te pretentajo. So najbolj digitalna in najbolj analogna generacija hkrati."

Za zadnjo oddajo Osmi dan smo se udeležili tudi Grossmanovega festivala v Ljutomeru. Letos se ga je udeležil tudi režiser Slobodan Šijan, avtor legendarnih filmov, kot sta Maratonci tečejo zadnji krog in Kdo neki tam poje. Maratonci tečejo častni krog o družini pogrebnega podjetja družine Topalović je gotovo vrhunska črna komedija ali groteska, a Šijan je ustvaril še veliko več.