Projekt britanskega umetnika Marka Wallingerja za izdelavo bronastega odlitka konja v 33-kratniku naravne velikosti je naletel na težave, ko je cena narasla z dveh na deset milijonov funtov (11,46 milijona evrov).
Kopito, veliko kot človek
Kip, za katerega so se odločili leta 2009 na javnem razpisu in naj bi postal velika znamenitost okolice, naj bi stal ob cesti Wapping (A2), ob kateri so na Otok več stoletij potovali konji in konjske vprege. Umetnik Mark Wallinger, tudi prejemnik Turnerjeve nagrade, je takrat povedal, da je ob načrtovanju kipa mislil na velike slikarije konj, vklesane v hribovje, in na zgodovinski osebnosti z imeni Horsa in Hengist, Saksonca, ki sta v 6. stoletju pridrla na Otok. Kip konja naj bi bil tako velik, da "bi oseba, ki bi stala ob kipu, ne bila višja od konjskega kopita".
Belega konja v Kentu naj bi izdelali iz jekla, in sicer s tehnologijo, ki jo sicer uporabljajo za gradnjo ladijskih lupin. Datum končanja kipa se je tako iz letošnjega leta prestavil za nedoločen čas. Ogromni kipi konja očitno ne prinašajo sreče, saj je s podobnim projektom imel po poročanju Guardiana velike težave tudi eden največjih umetnikov vseh časov, Leonardo da Vinci.
Michelangelo okrcal Leonarda
Leonardo (1452-1519) je velik bronasti kip konja načrtoval kot enega izmed projektov za milanskega vojvodo Ludovica Sforzo med letoma 1482 in 1499, a izdelave zaradi spleta okoliščin ni bilo. Sedemnajst ton brona, namenjenih Leonardovemu kipu Gran Cavallo, je bilo leta 1495 pretopljenih v topove za obrambo Milana pred francoskimi silami pod vodstvom Karla VIII. Da Vinci, ki očitno ni več računal, da mu bo uspelo projekt izpeljati, je v zadnjem desetletju 15. stoletja v pismu milanskemu vojvodi zapisal: "Vem, kakšni so časi ..." Ko je Da Vinci leta 1499 zbežal iz poraženega Milana, je s seboj vzel veliko skic za konja, v mestu pa pustil mavčni odlitek, ki so ga menda zmagoviti francoski lokostrelci uporabili kot tarčo za strelske vaje.
Kip velikega konja morda najbolj povzame Leonardov sloves umetnika, ki ni nikoli dokončal začetega dela. Ko se je veliki umetnik vrnil v rojstne Firence, ga je mladi Michelangelo ozmerjal za sleparja, ki je obljubil kip, a se na koncu sramotno vdal v usodo. Če se bodo zapleti z velikim kipom konja - tokrat v Angliji mnogo let pozneje - nadaljevali, bo tudi Wallinger lahko slišal podobne kritike kolegov na svoj račun kot Leonardo pred pol tisočletja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje