Berlin je ob združitvi imel tri manjša letališča, pri čemer sta tako Tempelhof kot Tegel dobesedno v mestu. Zato so se odločili, da oba zaprejo, ves promet pa preusmerijo na 20 kilometrov od centra oddaljeno letališče Schönefeld, ki ga bodo tudi primerno povečali.
Kljub velikim nasprotovanjem so tako Tempelhof oktobra 2008 zaprli, kmalu pa naj bi mu sledil še Tegel. Po zaprtju pa je na južni strani mesta zazeval velikanski neuporaben prostor in seveda veliko predlogov kaj z njim narediti. Najpogostejša ideja je, da bi naredili velikanski športni park, zgradili naj bi velikanski wellness center (za katerega so nekateri prirpavljeni vložiti 350 milijonov evrov), prihajajo pa tudi bolj inovativni predlogi. Med drugim je tudi več kot 1000-metrska gora.
Namesto palače le skromen hrib
Avtorja Mila in Jakob Tigges sta za svojo goro, poimenovano The Berg, zapisala še manifest: "Ko velika in bogata mesta na različnih koncih sveta preizkušajo omejitve možnosti s tem, ko gradijo ogromne hotele v prikupnih oblikah, ali pa do nebes vzdigujejo poslovne stolpe ali pa gradijo lebdeče filharmonične templje, bo Berlin postavil skromno goro. In poleg tega, ne da bi nam kaj manjkalo, je ne bo treba zares zgraditi. Le predstavljajmo si jo in se pred drugimi ponašamo kot da zares obstaja. Vrh je višji od tisoč metrov in na njej je sneg od septembra do marca."
Manifest se nadaljuje s prikazovanjem, kako bi nato Berlinu zavidal tako Hamburg, ki je prav tako zgrajen na ravnini, kot tudi München, ki lahko Alpe gleda le od daleč.
Bolj kot popolnoma arhitekturen predlog, gre torej za mešanico instalacije in fotografije, s katero sta avtorja želela opozoriti na razne ljudske obsedenosti z novimi in naprednimi stvarmi, namesto da bi mislili na osnovne stvari.
A odziv je bil neverjetno pozitiven, tako da mnogim Berlinčanom ni več dovolj, da si goro le predstavljajo, temveč bi jo radi tudi zares imeli. Vse je še odprto ...
Mati vseh letališč
Sicer pa je bilo letališče Tempelhof, zgrajeno leta 1923, svoj čas najbolj moderno letališče, med drugim tudi prvo, ki je imelo postajo podzemne železnice. Hitler ga je vključil v načrte prestolnice tretjega rajha kot okno v svet nove Germanie, pri čemer je bil tudi primerno povečan in je še vedno ena izmed največjih zgradb na svetu, ki v loku meri kar 1.230 metrov.
Po drugi svetovni vojni je svojo nacistično preteklost prikril s simbolom svobode, saj je ravno tam potekal zračni most, povezoval Zahodni Berlin z zavezniki med skoraj enoletno sovjetsko blokado. Arhitekt Norman Foster ga je nekoč celo imenoval "mati vseh letališč."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje