GT22 na Glavnem trgu 22. Družina Oset-Puppis je velik del hiše, ki so jo po denacionalizaciji dobili nazaj, v uporabo predala umetnikom in kulturnim delavcem. Leta 2012 je prostore uporabljal EPK 2012, nato je prostore v uporabo in upravljanje dobila Ustanova Fundacija Sonda. Poleg njih so uporabniki danes še: Kud Moment, Paraliterarno društvo I.D.I.O.T, Društvo za razvoj filmske kulture, Fotomuzej.si, Hack-Space-Post-Art-Lab-Maribor, Yourupradio; Športno in kulturno društvo 5-0, Enimation-Fest, Revija slovenskega dokumentarnega filma, glasbene skupine, posameznice in posamezniki, gostujoči rezidenčni umetnik/umetnica. Foto: GT22 Facebook
GT22 na Glavnem trgu 22. Družina Oset-Puppis je velik del hiše, ki so jo po denacionalizaciji dobili nazaj, v uporabo predala umetnikom in kulturnim delavcem. Leta 2012 je prostore uporabljal EPK 2012, nato je prostore v uporabo in upravljanje dobila Ustanova Fundacija Sonda. Poleg njih so uporabniki danes še: Kud Moment, Paraliterarno društvo I.D.I.O.T, Društvo za razvoj filmske kulture, Fotomuzej.si, Hack-Space-Post-Art-Lab-Maribor, Yourupradio; Športno in kulturno društvo 5-0, Enimation-Fest, Revija slovenskega dokumentarnega filma, glasbene skupine, posameznice in posamezniki, gostujoči rezidenčni umetnik/umetnica. Foto: GT22 Facebook
false
Prostore polnijo različne vsebine, umetniško ustvarjanje, raziskovanje in izobraževanje. Foto: GT22 Facebook
false
V kletnih prostorih se odpira Intimno gledališče, za katerega skrbi KUD Moment. Sredstva za ureditev prostora so zbirali prek kampanije Kikštarter (krajevne verzije poznane platforme za množično financiranje) ter z dogodki, ki potekajo v prostorih. Foto: GT22 Facebook
false
V začetku septembra je tu potekal tudi pogovor v okviru festivala Performa/Platforma, v katerem so Nenad Jelesijević, Jedrt Jež Furlan, Miha Blažič in Katja Perat razpravljali o medijskih pozicijah, mestu kritike, o generacijski razliki itd. Foto: GT22 Facebook

Čeprav prostor še ni dokončno obnovljen, danes odpirajo prvo sezono predstav, saj z njimi tudi zbirajo sredstva za obnovo. "Prostor, v katerem bo Intimno gledališče nameščeno, je še v delu. Sezono predstav kljub temu odpiramo, ker z aktivnostmi, ki se dogajajo v GT22, sofinanciramo obnovitvena dela," je pojasnil vodja projekta Zoran Petrovič iz društva Moment. "Te predstave omogočajo, da se prostor fizično razvija, gradi, ker gredo sredstva od predstave v izgradnjo gledališča," dodaja.

Z dogodki in Kikštarterjem do ureditve dvorane
Sredstva za gradnjo gledališča zbirajo tudi z drugimi dogodki v GT22 in prek platforme Kikštarter, ki so jo razvili po vzoru svetovne platforme za množično financiranje Kickstarter. Zadali so si, da prek te platforme, na katero lahko prispeva vsak posameznik, zberejo 3000 evrov za postavitev nove električne napeljave in do zdaj jim je uspelo s pomočjo 131 donatorjev zbrati več kot polovico tega denarja.

V gledališču v kletnih prostorih GT22 bodo svoj prostor dobile manjše produkcije, poudarek bo na ustvarjalnosti, drznosti in intimni komunikaciji med ustvarjalci in občinstvom. "Igralec in gledalec sta si blizu in soustvarjata predstavo," pravi Petrović. Prostor je sicer prilagodljiv in lahko sprejme od deset do 50 obiskovalcev.

Nevladna scenska produkcija v Mariboru nima stalnega prostora
Takšnega uprizoritvenega prostora Maribor nima. "Maribor nima stalnega prostora za nevladniško, neinstitucionalno ustvarjanje na uprizoritvenem področju. To vrzel poskušamo zapolniti in ustvariti prostor, ki bo namenjen takšni produkciji in razvoju scene."

Trenutno so odri za nevladne organizacije na voljo le v SNG Maribor, Narodnem domu in Lutkovnem gledališču Maribor. "Vse to so institucije, ki imajo drugačne prioritete in drugačne okvirje, v katerih morajo delovati. Mi pa odpiramo ta prostor in si lahko v določenih trenutkih privoščimo tisto, kar si institucije ne morejo privoščiti. Ustvarjalcu nudimo laboratorijski prostor za raziskavo, ki bo obenem tudi uprizoritveni prostor, medtem ko se v institucijah žal velikokrat zgodi, da si v uprizoritvenem prostoru šele zadnja dva tedna pred premiero, sicer pa ustvarjaš drugje," pravi Petrovič.

Pogovori po predstavah za nujen kritičen feed-back
Sezono danes odpira avtorski projekt Aleksandre Blagojević in Mirjane Šajinović Ah Joe! Predstava je zasnovana po študiji dramatika Samuela Becketta, predvsem na besedilu Ah Joe, ki je bilo prvenstveno pisano za televizijsko in radijsko dramo, pa tudi na avtorjevem najbolj znanem besedilu Čakajoč Godoja.

V prvi vrsti bo Intimno gledališče namenjeno uprizoritveni umetnosti, poleg predstav pa bodo tam potekali tudi literarnimi večeri in pogovori po predstavah. "Mislimo, da zgolj ogled predstave brez nekega kritičnega feed backa ne nudi razvoja, zato vzpostavljamo sistem povratnih informacij, ki bo omogočal razvoj uprizoritvene scene, tako na strani ustvarjalcev kot občinstva," je še dejal Petrovič, ki se trenutno vrača z magistrskega študija režije alternativnega lutkovnega gledališča v Pragi.

Edinstveni model skupnostne uporabe sicer zasebnega prostora
GT22 na Glavnem trgu 22 danes deluje kot skupnostni prostor, ki povezuje različna področja ustvarjanja, organizacije in posameznike ter na področju raziskovanja, izobraževanja in produkcije, umetnosti in urbane kulture preizkuša nove modele.

Začetek GT22 sega v leto 2012 in priča o posebni slovenski zgodbi, v kateri je družina Oset-Puppis velik del hiše, ki so jo po denacionalizaciji dobili nazaj, v uporabo predala umetnikom in kulturnim delavcem.

EPK 2012 je prostore uporabljala za skladišče, v letu 2012 pa jih namenila tudi za razstavo v sklopu Transnacionalne gverilske umetniške šole v izvedbi projektnega prostora EX-garaža in Ustanove Fundacija Sonda ter v sodelovanju z graško galerijo < rotor >. Po razstavi je EPK 2012 v želji po novih kulturnih vsebinah tudi podprl predajo prostorov v uporabo in upravljanje Ustanovi Fundaciji Sonda.

V prostorih danes sodeluje več organizacij in posameznikov, med drugim tu delujejo fotografski muzej in temnica, spletna radijska postaja, knjižnica, glasbeni vadbeni in snemalni prostori, galerijski prostor blackBOX in manjši skate park. Uporabniki in soustvarjalci GT22 prispevajo program, sodelujejo pri vzdrževanju prostorov in sodelujejo pri tekočih stroških.