Med predavanjem je bilo mogoče spremljati dokumentarno projekcijo fotografa Bojana Breclja, ki je zajela umetnikov opus. Foto: Moderna galerija
Med predavanjem je bilo mogoče spremljati dokumentarno projekcijo fotografa Bojana Breclja, ki je zajela umetnikov opus. Foto: Moderna galerija
Marko Pogačnik
Dogodek v Parizu je potekal v organizaciji slovenskega veleposlaništva in pod pokroviteljstvom generalne direktorice Unesca Irine Bokove. Foto: Moderna galerija

Predavanje, v katerem se je dotaknil zdravljenja z litopunkturo ter različnih ravni zavesti, ki sobivajo v naravi in jih človeški racionalni pristop ne zaznava, je pospremila dokumentarna projekcija, v kateri je fotograf Bojan Brecelj zajel umetnikov opus, raztegnjen čez pet desetletij. Pogačnikovo delovanje po svetu je obiskovalcem predavanja približal kratki film francoskih videastov Alaina Della Negre in Kaori Kinoshita.
Marko Pogačnik, čigar retrospektiva je trenutno na ogled v Moderni galeriji v Ljubljani, je redno vabljen na različne konce sveta, kjer predstavlja svoje zdravilne skulpture in kozmograme, ki harmonizirajo naravo. Njegova zdravilsko naravnana umetnost je na velik odziv naletela tudi v Franciji. V Parizu je letos že vodil delavnici o energetskem ustroju mesta, prav tako pa lahko v francoščini prebirajo štiri Pogačnikova knjižna dela - Srečanja z elementarnimi bitji, Draga Zemlja, kako ti gre?, Sakralna geografija in Pariz med vidnim in nevidnim.


Komuniciranje z zavestjo Zemlje
Marko Pogačnik vzbuja zanimanje mednarodne likovne javnosti tako v okviru skupine OHO, katere idejni oče je bil, kot samostojni umetnik, kipar in zdravilec. Kot je dejal ob ljubljanski retrospektivi, ki se ukvarja predvsem z neločljivim odnosom med umetnostjo in življenjem, ga je od nekdaj nagovarjalo tisto, kar je izgubljeno ali zatrto, pozabljeno in spregledano. Sodobna razumska civilizacija zanika obstoj nevidnih, subtilnih svetov, njega pa zanimajo prav elementarna bitja in zavest narave. Prek kozmogramov razvija oblike komunikacije z zavestjo Zemlje. V vseh teh petih desetletjih mu je umetnost pomenila iskanje in predvsem angažiranje v življenju.