Iz izbranih in ročno razvitih fotografij je sestavil bizarni, 2,3 krat 1,2 metra velik zemljevid Londona.
Podobno je iz tisočerih podob v "dioramske zemljevide", kot jim pravi, sestavil že 10 mest, med njimi so tudi New York, Tokio, Pariz in Carigrad. Velika mesta na njegovih fotosestavljankah dobijo čudaški pravljični pridih, ki opazovalca osupne in morda celo malo zmede. Dela mladega Japonca bodo kmalu prvič na ogled v Veliki Britaniji v londonski galeriji Michael Hoppen.
Fantastični poklon staremu mojstru
Njegove umetnine, na katerih se znajdejo tudi sodobne znamenitosti, kot sta Empire State Building ali Center Georges Pompidou, so po videzu staromodni, kot bi šlo za srednjeveške ali renesančne zemljevide modernih mest. Nekatere fotografije so posnete od zgoraj, druge od spodaj, kar ustvari nenavadno igro perspektive, kjer se nič ne zdi v pravem razmerju ali znano iz resničnega sveta.
S svojimi deli se je Nišino poklonil velikemu japonskemu kartografu iz 18. stoletja Inu Tadataki, ki je 17 let meril in kartiral japonsko obalo. Velikanski podvig je po njegovi smrti končala šele Tadatakijeva ekipa. Nišinovo ustvarjanje zemljevidov je seveda drugačno: bolj kot natančnosti se prepušča fantaziji.
V novem projektu I-Land je v celoti opustil resničnost in ustvaril še večji barvni zemljevid izmišljenega japonskega mesta, ki spominja na Utopijo renesančnega pisatelja Thomasa Mora, če bi ta obstajala nekje v znanstvenofantastični prihodnosti. Iz starih in novih fotografij je s škarjami in lepilom zgradil domišljijsko mesto, ki pa se kljub vsemu zdi nekako poznano.
Napor in stiske v posmeh digitalni obdelavi
Njegovo delo je naporno in dolgotrajno, nekako v posmeh digitalni manipulaciji z računalniškimi programi. Nišino ustvarja virtualne svetove, poleg impresivnega končnega rezultata pa sta zanj pomembna predvsem vložen trud in zagnanost, ki ju njegovi zemljevidi zahtevajo.
"To delo je zahtevalo veliko moje strasti in energije ter mi naprtilo veliko finančnih, fizičnih in duhovnih stisk," je o ustvarjanju serije dioramskih zemljevidov povedal Sohei Nišino, ki je med delom doumel tudi, kje je dobil navdih. "Ko sem končal delo, sem spoznal, da je zrasel iz mojih izkušenj med romanjem po 88 templjih otoka Šikoku, na katerega sem se odpravil sam ob koncu srednje šole. Zame je romanje preprosto pomenilo, da sem prehodil pot – za to nisem imel kakšnega posebnega motiva ali cilja. Duhovno jedro mojega dela je prišlo iz te izkušnje, zato neprestano fotografiram in s tem skušam poudariti navdih, da greš vedno naprej."
Več del japonskega fotografa in umetnika Soheia Nišina si oglejte v spodnji galeriji slik.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje