Oktober bo zaznamoval 24. mednarodni festival sodobnih umetnosti Mesto žensk. Že dan pred uradnim začetkom so ga v Kinodvoru uvedle predfestivalske projekcije avtobiografskega dokumentarca Maje Weiss My Way 50. Foto: Mesto žensk
Oktober bo zaznamoval 24. mednarodni festival sodobnih umetnosti Mesto žensk. Že dan pred uradnim začetkom so ga v Kinodvoru uvedle predfestivalske projekcije avtobiografskega dokumentarca Maje Weiss My Way 50. Foto: Mesto žensk
Ste že kdaj ubili medveda ali Postajati Jamila je video, v središču katerega je Jamila Bouhired, alžirska bojevnica za svobodo. Raziskava se osredotoča na različne reprezentacije Jamile v filmih ter na njeno asimilacijo in promocijo med šestdesetimi in sedemdesetimi leti prejšnjega stoletja v egipčanski reviji Al-Hilal [polmesec], pomembni nekdanji arabski kulturni reviji. Gostja festivala Marwa Arsanios bo po razstavi v Galeriji Škuc, katere del je tudi ta film, obiskovalce popeljala 4. oktobra ob 17.00. Foto: Mesto žensk
Simona Semenič
Simona Semenič, celostna gledališka ustvarjalka, je leta 2018 prejela nagrado Prešernovega sklada za ustvarjalni opus zadnjih dveh let. Foto: Radio Slovenija/Nada Žgank

Med dogodki, ki so v zadnjem času napolnjevali slovenski javni prostor, izpostavljajo tudi finančne reze ministrstva za kulturo in sovražni govor v predvolilni kampanji, "ki naznanja ne samo pohod nacionalizma, konservativizma, temveč tudi odpira prostor možnostim, da se reče kar koli".

Z razstavo Kdo se boji ideologije? libanonske vizualne umetnice Marwe Arsanios v Galeriji Škuc se bo tako zvečer torej začel 24. mednarodni festival sodobne umetnosti Mesto žensk, ki bo trajal do konca oktobra. Na različnih lokacijah po Ljubljani se bodo zvrstili performansi, razprave in delavnici, v fokusu pa bo tudi dramatika Simone Semenič.

Libanonska umetnica Marwa Arsanios prevprašuje položaj feminizma v sodobni družbi in njegovo razmerje do ekologije, sindikalno organiziranje prekarnih skrbstvenih delavk ter vpliv medijev na javno vidnost žensk, posebej bork osvobodilnih gibanj. Razstavo bodo pospremili pogovori in delavnici. Prva bo skozi razstavo Marwe Arsanios srednješolce spodbudila k proaktivnosti, druga, ki jo bo vodila umetnica sama, pa se bo ukvarjala s političnostjo podob.

Njena dela so namreč angažirana, njen pristop pa eksperimentalen, zato zahtevajo aktivnega gledalca in kot taka ponujajo idealno vstopno gradivo za spodbujanje kritičnega mišljenja

V petek bo v okviru festivala v Kinu Šiška nastopila srbsko-švedska glasbenica Gnučči. Intervju z njo boste lahko danes prebrali na MMC-ju.


Sovražni komentarji navdihnili predstavo
Poleg Marwe Arsanios je v središču letošnje izdaje tudi ustvarjanje Simone Semenič. Sklop Abonma Simona Semenič bo med drugim ponudil performans Jaz, žrtev. in njegovo nadaljevanje, performans drugič v izvedbi Maruše Majer, okroglo mizo o uprizarjanju nove dramatike, premierno uprizoritev besedila Simone Semenič Jerebika, štrudelj, ples pa še kaj v režiji Janeza Janše ter predstavo S*S, nastalo na podlagi spletnih komentarjev, sovražno nastrojenih proti umetnosti in kulturi, ki so vrhunec dosegli ob razglasitvi letošnjih prejemnikov nagrad Prešernovega sklada.

Festival se po besedah programske vodje Teje Reba vsakič znova odziva na aktualno dogajanje. Kot je zapisano na spletni strani festivala, se posveča "vsem neustrašnim ženskam, borkam in borcem za svobodo, pozabljenim in opevanim".

Še dve izpostavljeni slovenski avtorici iz festivalskega sklopa, ki ju predstavljajo mednarodni javnosti, sta Lana Zdravković in Nataša Živković. Prva se bo predstavila s premiero performansa No. 1, druga s premiero performansa Sine. V mednarodnem programu pa je Teja Reba predstavila še Lucy McCormick iz Velike Britanije, ki bo v Kinu Šiška nastopila s projektom Trojna grožnja, temu pa bo sledil koncert raperke Gnučči, Beograjčanke, živeče na Švedskem.

Na Mestu žensk o položaju ženskih glasbenic
Na Mestu žensk o položaju ženskih glasbenic