Prinčev govor na Kraljevem inštitutu britanskih arhitektov (Royal Institute of British Architects) se po drznosti nikakor ni mogel kosati s tistim pred 25 leti, ki je med drugim predvideni prizidek k britanski narodni galeriji arhitekturnega biroja Ahrends, Burton, Koralek ožigosal kot tur na obrazu dobrega prijatelja in tudi preprečil njegovo realizacijo. Charles se je celo opravičil za tedaj izrečene besede in po poročanju časopisa Guardian dejal: "Žal mi je, če je moj govor ustvaril vtis, želim zagnati neke vrste slogovno vojno med klasicisti in modernisti."
Princ na ogledu sodobnih muzejevCharles ni pozabil povedati, da nikakor ne ignorira sodobne arhitekture - nekateri arhitekti so mu očitali, da se niti ne potrudi spoznati njenih odlik - in da je nedavno obiskal novi muzej islamske umetnosti, ki so ga v Abu Dabiju zgradili po načrtih I. M. Peia, prav tako pa si je ogledal tudi že berlinski Novi muzej (Neues Museum), ki so ga prenovili po zamisli Davida Chipperfielda. A sam vztraja pri klasiki in v potrditev tega je navedel dejstvo, da sodobni arhitekti, ki gradijo monstruozne objekte, vendar največkrat živijo v klasičnih hišah v slogu kralja Jurija. Še več, prav med mladimi je najti veliko zastopnikov klasike in tradicije, ki v svojih delih posnemajo Partenon in ki "spet začenjajo ceniti lekcije, ki nam jih daje zgodovina".
Izvirnik v pravem pomenu besede
Prestolonasledniku pogosto očitajo, da v svojem prizadevanju za gradnjo po starih načelih ubija kreativnost in zagovarja arhitekturo, ki je golo posnemanje in ki je ni mogoče ovrednotiti kot pravo kulturno ustvarjanje. Princ je v svoj zagovor dejal, da ga v resnici vedno zanima le "izvirnik v pravem pomenu besede". problematično pa se mu zdi napačno razumevanje izvirnosti, ki nikakor ne pomeni surovega izpostavljanja lastnega ega, ampak predvsem učenje od narave, katere izvirnost se venomer vključuje v smotrnost in funkcionalnost.
Richard Rogers še vedno na udaru
Nihče mu tudi ne sme očitati etnocentričnosti in zanikovanja vrednosti tujih kultur. Tako je Charles v govoru poudaril, da je njegova fundacija podprla arhitekturne delavnice tudi v tako oddaljenih deželah, kot sta Savdska Arabija in Kitajska. Tisto, kar mora biti podpore deležno povsod, pa je poudarjanje organske arhitekture, ki pomeni nadaljevanje tistega, kar je ustvarila narava, in ustvarjanje, ki se harmonično vpenja v obstoječe razmere. Zato je še enkrat kot slabega ožigosal načrt Richarda Rogersa za novo ureditev območja Chelsea Barracks, saj predvideni objekti nikakor ne najdejo dotika z bližnjo bolnišnico arhitekta Christopherja Wrena.
Tokratni prinčev govor se ni končal z odkritim sporom, vseeno pa je v sklepu predsednik inštituta Sunand Prasad poudaril, da je organski princip zagotovo del prakse številnih sodobnih arhitektov in v tem pogledu je izpostavil tudi Rogersov terminal na madridskem letališču Barajas. Očitno je, da arhitekti in princ nikoli ne bodo govorili povsem enakega jezika, vendar pa je tudi jasno, da so se skozi leta naučili sobivati in da so pripravljeni vsaj civilizirano poslušati drug drugega.
Polona Balantič
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje