V sklopu projekta, ki je stal skoraj 262 milijonov evrov, so opečni stavbi, v kateri Muzej moderne umetnosti deluje od leta 1995, dodali obsežen desetnadstropni prizidek. Več kot 700 belih panelov iz umetne mase na pročelju oživlja svetloba, ki se lomi pod različnimi koti, in odraža valovanje morja v zalivu San Francisca. Foto: AP
V sklopu projekta, ki je stal skoraj 262 milijonov evrov, so opečni stavbi, v kateri Muzej moderne umetnosti deluje od leta 1995, dodali obsežen desetnadstropni prizidek. Več kot 700 belih panelov iz umetne mase na pročelju oživlja svetloba, ki se lomi pod različnimi koti, in odraža valovanje morja v zalivu San Francisca. Foto: AP
false
Dobrih 630.000 evrov vredna samostoječa skulptura Richarda Serre z naslovom Sequence v pritličju muzeja. Foto: AP
false
Terasa s skulpturami Pata in Billa Wilsona ter mobili Alexandra Calderja, v ozadju živa stena. Foto: AP
false
Warholovi printi Elvisa Presleya in Elizabeth Taylor Foto: AP

V San Franciscu bo po prenovi in zgraditvi prizidka 14. maja vrata za obiskovalce odprl Muzej moderne umetnosti. V sklopu triletnega projekta, ki je potekal po načrtih norveškega arhitekturnega biroja Snohetta, so v muzeju več kot podvojili razstavne površine.

V sklopu projekta, ki je stal skoraj 262 milijonov evrov, so opečni stavbi, v kateri Muzej moderne umetnosti deluje od leta 1995, dodali obsežen desetnadstropni prizidek. Njegovo razgibano pročelje sestavlja več kot 700 belih panelov iz umetne mase. Pročelje oživlja svetloba, ki se lomi pod različnimi koti. Kot navajajo v arhitekturnem biroju, pročelje odraža valovanje morja v zalivu San Francisca.

Transparentni in odprti
V pritličju velika steklena okna vabijo mimoidoče, naj vstopijo in si ogledajo skulpturo velikih dimenzij Richarda Serre z naslovom Sequence. "Mimoidočemu je takoj jasno, da ga vabimo, naj vstopi. Smo transparentni in odprti, poleg tega za ogled v pritličju tudi ne zaračunavamo vstopnine," je povedal direktor muzeja Neala Benezre.

Razstavne površine po prenovi obsegajo 16.000 kvadratnih metrov, s čimer je nastal eden največjih prostorov za razstavljanje moderne umetnosti v ZDA. V muzeju se ponašajo z izjemnimi deli ključnih umetnikov 20. stoletja, kot so Diego Riviera, Henry Matisse, Alfred Stieglitz in Andy Warhol.

Tudi Pritzkerjev center fotografije, ki se razprostira prek skoraj celotnega nadstropja, je največji tovrstni center v državi.

Zbirka premožnega para
Prizidek so sicer prvotno načrtovali za predstavitev zasebne umetnostne zbirke Doris in Donalda Fisherja, ustanovitelja trgovske verige Gap. Del njune zbirke bo predstavljen v nekaj nadstropjih v sklopu tematskih razstav, ki se bodo med drugim osredotočile na ikone poparta, kot sta Andy Warhol in Roy Lichtenstein, ali umetnike povojne Nemčije, kot sta Anselm Kiefer in Gerhard Richter.

Doris in Donald Fisher sta umetnine začela zbirati v 70. letih prejšnjega stoletja. Danes je v njuni zbirki 1.100 del 185 umetnikov. Umetnine sta sprva zbirala le zase, pozneje sta jih razstavila v dveh galerijah na sedežu svojega podjetja v San Franciscu. Ob razmišljanjih o gradnji zasebnega muzeja za svojo zbirko sta se leta 2009 odločila, da jo za 100 let posodita Muzeju moderne umetnosti.

Kot je povedal njun sin Robert Fisher, se je konjiček njegovih staršev postopoma spremenil v strast. Pri dopolnjevanju svoje zbirke sta se vedno držala dveh pravil: umetnina je morala biti všeč obema, drugi pogoj je bil, da sta si jo lahko privoščila.

Dela zasebnih zbirateljev
Poleg tega je muzej svoj fundus obogatil v sklopu kampanje, ki so jo začeli leta 2009 in v kateri so nekaj zasebnih zbirateljev prepričali, da jim zaupajo nekatera dela iz svojih zbirk. Po pisanju AFP-ja imajo obljubljenih več kot 3.000 del, med njimi dela Francisa Bacona, Alberta Giacomettija, Yvesa Kleina in Jacksona Pollocka. Od tega jih bodo 600 predstavili ob odprtju muzeja.