Foto:
Foto:
Andaluzijski pes
Prizor z britvico, ki zareže v oko iz Andaluzijskega psa, je režiserja takoj vpisal v filmsko zgodovino in najbrž ostal zapisan v spominu marsikaterega gledalca.

Španski surrealistični filmski režiser Luis Bunuel, ki se je v filmsko zgodovino vpisal že s svojim prvim delom, 17-minutnim kratkim filmom Andaluzijski pes leta 1929, si po mnenju umetniškega vodje sekcije Retrospektive Rainerja Rotherja takšen poklon zasluži tudi zato, ker njegova dela še danes vplivajo na mlade režiserje našega časa.

Šokanten prizor z britvico
Prizor z britvico, ki zareže v oko ženske iz Andaluzijskega psa, je zaradi svoje krutosti zapisan v spominu marsikaterega gledalca tega filma. Film, ki ga je soustvaril tudi Salvador Dali, pa je pomemben predvsem zato, ker je sprožil gibanje surrealističnega filma, v katerem so namesto realističnih prevladovale sanjske podobe, ki niso tvorile prave filmske zgodbe, ampak zgolj polzele mimo gledalčevih oči, hkrati pa vseeno razkrivale družbene probleme tistega časa.

Glavni temi: cerkev in buržoazija
Bunuelovo filmsko kariero pa vseeno ni toliko zaznamoval Andaluzijski pes, kot njegov prvi celovečerec The Age of Gold, ki so ga ob izidu označili za napad na katoliško cerkev in srednji razred. V Franciji so njegovo predvajanje takoj prepovedali in ga označili za "antiklerikalnega". Cerkev in buržoazija sta ostali eni izmed njegovih glavnih preokupacij skozi vso kariero.

Film Viridiana ni bil po okusu generala Franca
S filmom Viridiana iz leta 1961, zgodbo o padli nuni, pa je Bunuel zakuhal enega največjih škandalov v zgodovini španskega filma. Film, ki ga je ustvaril na pobudo španskega predsednika in generala Franca, ki je želel na ta način izraziti podporo španski kinematografiji, nikakor ni bil tisto, kar si je želel videti general. Ta je film takoj označil za blasfemičnega in prepovedal njegovo predvajanje. Viridiana prav tako označuje začetek Bunuelovega poznega obdobja ko je režiser ustvaril nekaj svojih najboljših del, med njimi The Diary of a Chambermaid (Dnevnik sobarice), v katerem je zaigrala Jeanne Moreau in mojstrovino The Discreet Charm of the Bourgeoisie (Diskretni šarm buržoazije), ki je bil nagrajen z oskarjem za najboljši tujejezični film.