V filmu ne bo prizorov fizičnega nasilja (razen dveh majhnih izjem), nobene histerije (čisto nobene!) ali 

kričanja (morda le ena ali dve pripombi s povzdignjenim glasom), je pred začetkom snemanja zapisal 

Kozole. Je v končnem izdelku zares tako? Izvedeli bomo jeseni. Foto: Spletna stran filma
V filmu ne bo prizorov fizičnega nasilja (razen dveh majhnih izjem), nobene histerije (čisto nobene!) ali kričanja (morda le ena ali dve pripombi s povzdignjenim glasom), je pred začetkom snemanja zapisal Kozole. Je v končnem izdelku zares tako? Izvedeli bomo jeseni. Foto: Spletna stran filma
Za vedno
Film spremlja peklenski dve uri v življenju para, ki se sredi noči zaplete v zakonski spor. Spremljamo, kaj se dogaja za vrati stanovanja: peklenske trenutke para, kjer je tanka meja med ljubeznijo in sovraštvom zabrisana, in psihološko igro moža, ki na svojo ženo gleda kot lastnino, na koncu pa se zateče k nasilju. Foto: Spletna stran filma
Damjan Kozole
Kozole, eden najuspešnejših slovenskih filmskih ustvarjalcev, je film Za vedno posnel v neodvisni produkciji, in to kar v svojem stanovanju! Foto: EPA
Za vedno
Ključno vprašanje oziroma napetost je: bo Tanja zapustila nasilneža Mareta ali ne? Film je zgrajen na besednem konfliktu med protagonistoma in velikanskem psihološkem stresu. Foto: Spletna stran filma

Kozoletov novi film je bil prikazan v uradnem festivalskem programu v sekciji Sturm und Drang, premiere pa so se udeležili režiser Damjan Kozole ter glavna igralca Marjuta Slamič in Dejan Spasić. Po premieri čaka film Za vedno pot po svetovnih filmskih festivalih. V Sloveniji bo film na ogled predvidoma jeseni, najprej na Festivalu slovenskega filma in nato v kinodvoranah.

Film dokončali tik pred zdajci
Na vprašanje, zakaj se bo svetovna premiera filma zgodila ravno na (37.) rotterdamskem filmskem festivalu, v slovenske kinematografe pa prihaja šele jeseni, je Kozole za MMC odgovoril, da jih je rotterdamski festival pravzaprav "prehitel".

Programska direktorica festivala je namreč film videla še v fazi nastajanja, in ker jo je navdušil, se ga je odločila uvrstiti v letošnji nabor filmov. To seveda pomeni izjemen uspeh za film in njegove ustvarjalce, a so morali pohiteti z dokončanjem filma, kar jim je uspelo šele dan po (!) začetku festivala.

Snemali so brez pomoči države
Produkcija filma je sicer potekala počasneje kot po navadi, saj je bil posnet v neodvisni produkciji, brez sredstev Filmskega sklada RS. Zanimalo nas je, ali je rotterdamska premiera morda neke vrste protest, ker sklad projekta ni finančno podprl. Kozole priznava, da je film tudi neke vrste odziv na to, da se pri nas "ne da snemati". Z njim so želeli dokazati, da se kljub blokadi produkcije slovenskih filmov "da narediti nekaj, čeprav se ne da narediti nič". A seveda film ni nastal zgolj iz protesta, to ne bi šlo. Kozole je bil pač prepričan, da ima majhno, a dobro temo (rdeča nit filma je psihološko nasilje), ki se jo je odločil preliti v film. Pri nas pa bo Za vedno v distribuciji od jeseni naprej, ker pač pred njim v vrsti čaka še nekaj izdelkov, dodaja Kozole.

Strokovnjaki navdušeni
Kakšni pa so bili odzivi po novinarsko-industrijski premieri, na katerem so si film ogledali selektorji in potencialni kupci? Kozole pravi, da so bili odzivi zelo dobri, še posebej zadovoljen pa je z omembo v katalogu festivala, v katerem so organizatorji zapisali, da gre za "univerzalno zgodbo, v kateri dialog mojstrsko odkriva intimne skrivnosti nekega zakona", in nadaljujejo, "da je scenarij mojstrsko zrežiran in da ves film nosita izjemna dosežka glavnih igralcev".

Ko v šestih dneh posnameš celovečerec
Znano je, da je Kozole svoj novi film posnel kar v lastnem stanovanju, in to v samo šestih nočeh. Kakšne so posebnosti snemanja filma v enem prostoru, so priprave drugačne? (Zgodba filma, ki ima le dva glavna protagonista in nekaj majhnih vlog, se zgodi v eni noči, v "real-time" formatu, med 3.30 in 5.00 zjutraj, v nekem ljubljanskem stanovanju, na le nekaj deset kvadratnih metrih, op. p.) "Seveda, priprave so še posebej temeljite, če želiš celovečerec posneti v tako kratkem času," odgovarja Kozole. Pred snemanjem se je zato dva meseca temeljito pripravljal na film, s snemalcem sta imela že pred začetkom snemanjem vse "na papirju", igralca pa sta vse temeljito zvadila.

Na 37. mednarodnem filmskem festivalu v Rotterdamu so poleg Kozoletovega novega izdelka predvajali film Janeza Burgerja Na sončni strani Alp (v sekciji kratkih filmov Odtujitev), na ogled pa je bil tudi celovečerni prvenec Janje Glogovac L ... kot ljubezen. Slovenski film se torej kljub nemogočim razmeram doma nekako predstavlja svetu.

Alenka Klun