Poročilo so pripravili v ameriškem centru Celluloid za raziskavo žensk na televiziji in v filmu.

Chloé Zhao je lani prejela oskarja za režijo filma Dežela nomadov. Foto: AP
Chloé Zhao je lani prejela oskarja za režijo filma Dežela nomadov. Foto: AP

Dvanajst odstotkov od 100 najdonosnejših filmov leta 2021 je imelo na čelu režiserko, kar je manj od 16 odstotkov leta 2020. Ženske so režirale 17 odstotkov od 250 filmov z najvišjo donosnostjo, kar je manj od 18 odstotkov iz leta 2020. Več kot 80 odstotkov filmov so v letu 2021 režirali moški, še ugotavlja študija.

Sorodna novica Moč psa (The Power of the Dog)

Vendar pa so bile ženske leta 2021 na splošno višje v ključnih zakulisnih vlogah – ne le pri režiji, ampak tudi pri pisanju, izvršni produkciji, montaži in filmski fotografiji. Zasedale so 25 odstotkov vodilnih mest v primerjavi s 23 odstotki leta 2020. To je mogoče pripisati več ženskam, ki sedijo za mizo kot izvršne producentke in producentke, še piše v študiji.

Sorodna novica "Zakaj govorijo o meni kot o ženski režiserki, moški pa so preprosto režiserji?"

"Videz lahko zavaja," poudarjajo avtorji študije. Čeprav je Chloé Zhao lani prejela oskarja za režijo filma Dežela nomadov, Jane Campion pa je vodilna v letošnji oskarjevski tekmi za film The Power of the Dog, se je odstotek žensk, ki režirajo filme, leta 2021 dejansko zmanjšal. "Nekaj odmevnih žensk nas lahko pripelje do napačnih sklepov o dejanskem stanju," je opozorila ustanoviteljica in direktorica centra v San Diegu Martha Lauzen.

Ženske so opravljale 17 odstotkov scenarističnega dela (v letu 2020 je bilo 17 odstotkov), 26 odstotkov dela izvršne produkcije (v primerjavi z 21 odstotki leta 2020), 32 odstotkov jih je prevzelo produkcijo (kar je več od 30 odstotkov leta 2020), 22 odstotkov jih je montiralo filme (enak delež kot leta 2020) in 6 odstotkov jih je oblikovalo filmsko fotografijo (kar je prav tako enak delež kot leta 2020), poroča spletni portal IndieWire.