Sem ter tja se pojavi film, okrog katerega se ustvari prav posebna mistika, ki ponavadi temelji na dobro premišljenih, a nenavadnih trženjskih metodah. Morda v obliki strašljive spletne strani ali pa nekaj zanimivih podrobnosti, ki jih ustvarjalci razširijo med specifično ciljno populacijo. Lahko gre za širjenje govoric po spletnih družabnih omrežij ...
V kina te dni prihaja film Paranormalno 2, pri katerem si obetajo velik zaslužek. Njegov predhodnik Paranormalno je lani dvignil veliko prahu. Fenomen paranormalnega je seveda obstajal že dolgo, preden je ta grozljivka prišla v kinematografe, a to je film, ki je resnično dobro vnovčil moči Twitterja in poceni spletne promocije ter sprožil val navdušenih govoric. Film ima zelo preprost koncept: posnet je v obliki domačega nočnega posnetka iz neke spalnice, na katerem naj bi bil posnet demon, ki straši mladi par. Stroški nastanka filma so bili borih 10.000 dolarjev, najprej so ga začeli predvajati le v izbranih kinih, da bi spodbudili radovednost, končni zaslužek pa je znašal neverjetnih 108 milijonov dolarjev, tako da je nadaljevanje logično - filmsko nadaljevanje, ki se pravzaprav dogaja v času pred prvim filmom.
Čarovnice, pošasti, kače na letalu ...
Pred več kot desetletjem (da, že toliko časa je minilo) se je pojavil prvi tovrstni fenomen: Čarovnica iz Blaira. Že ko izgovorimo ta naslov, vsi okrog nas takoj vedo, o čem govorimo. V film so bili vključeni posnetki, ki so bili videti kot resnični posnetki treh prijateljev, ki so se podali v gozd, da bi posneli dokumentarec o čarovnici. Posneli so vsak trenutek in vsak premik, tudi zadnjega ... Govorice je sprožila že premiera na filmskem festivalu v Sundanceu. Igralci so bili popolni neznanci občinstva, zaradi česar so se govorice, da gre za resnične posnetke, še okrepile. Potrjevala jih je tudi spletna stran, kar je še pripomogli k strašljivosti. Film je zaslužil skoraj 141 milijonov dolarjev, leto kasneje pa je bila objavljena resnica, da vse skupaj ni bilo resnično. Nadaljevanje je bilo neuspešno in je zaslužilo le 26 milijonov.
Navdušenje nad trilerjem Cloverfield (2008) je raslo polagoma, a je raslo vztrajno. Napovednik filma s podobo odsekane glave Kipa svobode, ki se vali po ulicah Manhattana, je ustvarilo veliko pričakovanj na spletu in na konvenciji stripovskih risarjev Comic-Con. Naslov sam ni izdajal ničesar, je le ime ulice blizu losangeleške pisarne producenta J. J. Abramsa in šifra, pod katero so filmarji ustvarjali projekt, a se je prijel in dodal še več skrivnostnosti. Sama zasnova filma je bila kot ustvarjena za "YouTube genracijo": napad pošasti na New York skozi oči ročne videokamere nekega naključnega žurerja. Film režiserja Matta Reevesa pa je bil tudi zabaven in zaslužil je spoštovanja vrednih 80 milijonov dolarjev.
Film Kače na letalu (2006) je prav tisto, kar napoveduje naslov: triler o kačah na letalu. Že sam naslov je obetal veliko za ljubitelje filmskega gnusa, nekakšno različico filmov katastrofe z zvezniškimi zasedbami iz 70. let, kakršen je bil Letališče. Zanimivo je bilo tudi to, da so filmski navdušenci, ki so film videli zgodaj, filmarjem namigovali, naj v scenariju ohranijo še posebej sočno besedo, ki jo izreče Samuel L. Jackson. In njihovi želji je bilo ustreženo, v kina so hodili množično. A ljudje so o filmu očitno vendarle govorili več, kakor pa hodili v kino, saj je zaslužil le 34 milijonov dolarjev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje