slovenskega filma je postregel tudi s svetovno premiero filma Janeza Lapajneta Osebna prtljaga, ki v četrtek prihaja na redni tedenski spored v Kinoteko.
Festival je tu in z njim bera filmov zadnjega leta, ki jih je izmed vseh prijavljenih izbral Jože Dolmark.
O tem, kaj je vse na ogled, smo že pisali, čas je za sam pogled.
Velika bera kratkih filmov
Za zanimivost naj povem, da imamo na festivalu tudi tri take, ki se predstavljajo z več kot le enim izdelkom. Damjan Kozole tako poleg Slovenke predstavlja še dokumentarec o slovenskem Tržačanu Bogdanu Gromu, Martin Turk predstavlja en srednje in en kratkometražni igrani film, Miha Knific pa kar tri.
- Komentar dogajanja na "prazniku slovenskega filma"
Prav tako smo si lahko ogledali tudi kratek tragikomičen film Kitajci prihajajo Gorana Vojnovića, v katerem tovarniška delavca Goran Bakovič in Peter Musevski na svoji koži občutita, kaj pomeni poceni delovna sila iz Kitajske. Ton, v katerem teče zgodba, nam daje slutiti, da bo tak tudi njegov prvi celovečerec Piran Pirano, ki ga bo začel snemati v kratkem.
Šterkov 9:06 pustil hladen vtis
V večeru pa smo si lahko ogledali še dva celovečerna tekmovalna fima. Najprej je bil sporedu 9:06 Igorja Šterka, ki ga režiser posvetil svojemu očetu jadralcu Juretu, za katerim se je na morju izgubila vsaka sled pri Avstraliji. Nastavek je zanimiv: kriminalist (Igor Samobor) želi ugotoviti, zakaj je nekdo naredil samomor tako, da se z njim poistoveti. A Šterk znova dokaže, da kljub kratki dolžini filma (še vedno) nima občutka za filmski čas in dialog. Prav tako je malce ironično in "ljubljanocentrično", da se samomor zgodi na Solkanskem mostu, ki vodi v Goriška brda, pri čemer je samomorilec iz Ljubljane, prav tako pa tudi vsi policisti. Šterka žal na projekcijo ni bilo, tako da je bila ekipa, ki je film predstavila, zelo okrnjena, kar pa ni veljalo za drugi film večera.
Ekipa odložila osebno prtljago
Nato se je namreč zgodila svetovna premiera filma Osebna prtljaga režiserja Janeza Lapajneta, prišla je celotna ekipa. Kot je povedal na predstavitvi, je njegov tretji film (za Šelestenjem in Kratkimi stiki) nastajal tri leta, scenarij pa je pisal z Nejcem Gazvodo (čigar roman se za hipec tudi pojavi v filmu).
Če je za prejšnja filma veljalo, da sta temeljila na čisti improvizaciji, je tu uporabljal metodo dolgih pogovorov z igralci, da so besede iz scenarija čim bolj ponotranjili. Več o samem filmu, ki je sicer posnet v HD-tehniki, komu je namenjen, njegovih projektih za prihodnje, pa tudi zakaj so se odločili za redno tedensko distribucijo v Kinoteki (vsak četrtek ob 20. uri), pa si lahko ogledate v priloženem videoprispevku.
.
Intervju z Janezom Lapajnetom:
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje