Osrednja moška lika seveda ne igrata le šaha, to je prispodoba za igro, v kateri so vložki veliko višji. Foto: Kolosej
Osrednja moška lika seveda ne igrata le šaha, to je prispodoba za igro, v kateri so vložki veliko višji. Foto: Kolosej
Drugi moški
Ali tej družini kaj manjka? Foto: Kolosej
Drugi moški
Prek drugih likov izvemo veliko o odnosu oče-hči. Foto: Kolosej

Vžigalica: Kratka zgodba avtorja Bralca
Drugi moški je relativno star film, saj je bil na filmskih platnih prvič predvajan že pred skoraj letom in pol. Ni mi sicer najbolj jasno, po kakšnem ključu se je zdaj znašel na naših platnih, saj prav veliko gledalcev ne bo pritegnil, namesto njega pa bi lahko videli kakšen bistveno boljši izdelek. Film je režiral Richard Eyre, ki je še najbolj znan po Zapiskih o škandalu. Eyre se je podpisal tudi pod scenarij, pri tem se je opiral na kratko zgodbo Bernharda Schlinka (lani je po njegovi zgodbi na platna prešel tudi Bralec).

Vabljeni k branju:
- Ženski pogled na Drugega moškega

In medias res: Izve za drugega moškega
Na modni reviji spoznamo elitno družino, ki s prve vrste opazuje dogodek. Lisa (Laura Linney) je oblikovalka čevljev, Peter (Liam Neeson) je lastnik računalniškega podjetja, njuna odrasla hči pa prijateljuje z moškim sumljivega videza. Na večerji Lisa z nekaterimi vprašanji o varanju rahlo vznemiri svojega moža. Ta se tega pogovora dobro zave šele pozneje, ko ostane brez žene. Ko na njenem telefonu prestreže telefonski klica Ralpha (Antonio Banderas) iz Milana, ugotovi, da je morda vsa leta živel v laži. Takoj odleti v Italijo, kjer želi priti resnici do dna.

Ideja 1: Resnica ali zanikanje?
Osrednja tema Drugega moškega je seveda prevara. Peter je očitno svojo ženo izgubil, a se s tem ne more sprijazniti. Več let je živel v laži, a to življenje je bilo povsem urejeno in je predvsem delovalo - rad je imel ženo in hčerko, ti sta mu vračali ljubezen, sila uspešen pa je bil tudi v lastnem podjetju. Česa bi si lahko še želel? (Morda le malo bolj urejenega zeta, a življenje očitno nikoli ni popolno.) Resnica pa mu ni sesula dojemanja sedanjosti, temveč tudi preteklosti. Na tem mestu se dotikam odlične Matrice in (samo)spraševanja prodanega Cifre, ki večerja z agentom, nato pa dahne: "Vem, da ta zrezek ne obstaja. Ko jem te koščke, Matrica govori mojim možganom, da je zrezek sočen in odličen. A po devetih letih sem spoznal - blažena nevednost!" Torej: je bolje vedeti vso resnico, čeprav ta boli, ali uživati v (blaženi) nevednosti?

Ideja 2: Strereotipi
Ena izmed bolj zanimivih tem je nedvomno prikrito obravnavanje stereotipov. Le pomislite, kakšne asociacije ste imeli, ko ste prvič videli Georgea (hčerkinega fanta) in seveda Ralpha? Ljudje smo včasih tako zaverovani vase, da znamo samo po obleki pravilno uvrstiti človeka v določeno skupino, ki ji pripadajo že vnaprej določene (osebnostne) lastnosti. Tudi to je neke vrste prevara, s katero Eyre uspešno manipulira s svojim gledalcem.

Za/proti: Preobrat ne deluje
Režiserjeva najbolj očitna prevara nastopa v zgradbi filma, ob koncu katerega želi narediti zadnjo največjo prevaro - seveda veliki vsebinski preobrat, zaradi katerega naj bi bil gledalec pretresen. Navdušen? Šokiran? Žal nič od tega. Ne razumem, kako je Eyre lahko verjel, da gledalec ne bo že takoj na začetku ugotovil, kaj se je zgodilo z ženo, in je raje zgodbo zapakiral v nekakšen akcijski triler, ki se seveda nato sprevrže v povsem nekaj drugega.

Pod črto: Zamujena priložnost
Drugi moški odpira nekaj zanimivih vprašanj iz najbolj zanimive filmske teme (odnos moški-ženska), a jih pri tem zavije s povsem napačnim papirjem, tako da za končni paket, ki pristane v naših rokah, žal ne morem trditi, da je darilo za ljubitelje filma.

Ocena: 2, piše: Slavko Jerič
Drugi moški (The Other Man)

ZDA/Velika Britanij, 2008

Režija: Richard Eyre
Scenarij: Richard Eyre in Charles Wood
Igrajo: Laura Linney, Liam Neeson, Antonio Banderas, Abigail Canton, Amanda Drew, Romola Garai, Kas Graham ...

Žanr:
drama
Dolžina: 1 ura 28 minut
Premiera: svetovna - 7. 9. 2008, slovenska - 4. 2. 2010
Povezavi: uradna stran, IMDB