Zadnji tak primer, ki je razjezil zagovornike spletnih nakupov, je delo priljubljene britanske pisateljice Joanne Harris Peaches for Monsieur le Curé. Kdor bo knjigo kupil v knjigarni Waterstones, bo v njej namreč našel dodatno poglavje. Knjigarna je s Harrisovo sklenila poseben dogovor, kot je povedala avtorica, pa se dodatek lahko bere bodisi kot epilog ali kot prolog k novi zgodbi.
Podobne "bonuse" bralci lahko najdejo tudi v številnih drugih knjigah na policah knjigarn, saj gre za zadnjo v vrsti trženjskih strategij, s katero naj bi knjigarne prehitele spletne prodajalne. Tako je knjigarna Foyles roman Alexandra McCalla Smitha Trains and Lovers prodajala skupaj z drobno knjižico, v kateri je bila ena izmed avtorjevih kratkih zgodb. Biografijo Charlesa Dickensa avtorice Claire Tomlinson pa je Waterstones prodajal skupaj z zemljevidom Londona.
"Knjigarne, ki hočejo preživeti, se bodo morale znajti na različne načine in ta je le eden izmed njih," pravi Tom Tinvan z revije The Bookseller. Vse lepo in prav, a omeniti velja tudi, da podobne posle z "ekskluzivnimi" dodatki sklepajo tudi spletni prodajalci.
Avtorji stavijo na prepoznavnost
Kako pa, da v tovrstne sporazume privolijo avtorji? Tivnan je prepričan, da je ključen razlog prepoznavnost. "Avtorji soglašajo. Nove knjige ne bomo odkrili na Amazonu, temveč med brskanjem po policah knjižnice ali knjigarne. Pisatelji in založniki si želijo, da bi te ostale odprte. In še posebej si tega želijo manj znani avtorji."
V Veliki Britaniji se je lani zaprlo več kot 400 knjigarn, kar je sedemkrat več kot leto pred tem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje