Jose Sanchis Sinisterra je eden najbolj pogosto izvajanih sodobnih španskih dramatikov. Njegova zgodba Ay, Carmela! je zaživela tudi na velikem platnu, in sicer v režiji Carla Saura. Foto: MGL/Tone Stojko
Jose Sanchis Sinisterra je eden najbolj pogosto izvajanih sodobnih španskih dramatikov. Njegova zgodba Ay, Carmela! je zaživela tudi na velikem platnu, in sicer v režiji Carla Saura. Foto: MGL/Tone Stojko
Carmela in Paulino
V predstavi nastopata Karin Komljanec in Gašper Tič. Foto: MGL/Tone Stojko

Predstavo, ki je na sporedu Male scene Mestnega gledališča ljubljanskega, je po besedilu Joseja Sanchisa Sinisterre (izvirni naslov predstave je Ay, Carmela!) oziroma prevodu pokojnega Igorja Lampreta priredil in zrežiral Mare Bulc.

V naslovnih vloga igrata, pojeta in plešeta Karin Komljanec ter Gašper Tič. Slednji se podpisuje tudi pod songa Kdo je koga ubil? in Umrla je ljubezen, ki ju je uglasbil Branko Rožman. Scenografija je delo Damirja Leventića, kostumografija pa Mateje Benedetti. Avtor videa je Nejc Saje.

Čas španske državljanske vojne ...
Zgodba predstave pripoveduje o varietejskih umetnikih Carmeli in Paulinu, ki med špansko državljansko vojno med potovanjem po deželi padeta v roke Francovih fašistov. V zameno za življenje sprejmeta nastop pred frankisti in njihovimi žrtvami, na smrt obsojenimi vojaki. Kot je ob prevodu zapisal Lampret, je to zgodba o umetnosti in eksistenci, saj se umetnika sprašujeta, ali naj ostaneta zvesta svojim načelom in svoji umetnosti ali pa naj bosta preračunljiva.

Frankisti, ki so tako kot republikanci gledališče uporabljali za širjenje idej, v njuno predstavo vrinejo propagandna sporočila in tako se umetnost spremeni v politično propagando. Carmela izbere umetnost, se upre in umre.

V drami, ki se delno dogaja retrospektivno, dramatik briše meje med realnostjo in fikcijo.
Igra Joseja Sanchisa Sinisterre raziskuje v času španske državljanske vojne v 30. letih 20. stoletja realne možnosti in stvarne nemožnosti igralskega poklica. Ob tem analizira etično vlogo gledališča v svetu, katerega političnost je dejstvo.

Bulca čaka velik pohod
Režiser Mare Bulc je prepletel različne žanre - variete, ples, dramo – v elemente dramskega in varietejskega, pri tem pa mu je bila v veliko pomoč koreografija Jane Menger. Prav zaradi tako različnih žanrov je bil za Karin Komljanec študij te igre precej drugačen. Sicer pa je vesela, da lahko igra Carmelo, ker se ta upre. Gašper Tič je ob predstavitvi drame pohvalil svežino Bulčevega režijskega koncepta, ki sloni na posluhu za igralca, mlademu režiserju pa napovedal "velik pohod".