Obsežna obnova milanske Scale je bila končana decembra leta 2004. Tudi Scalo so v zgodovini večkrat prizadeli požari. Foto: EPA
Obsežna obnova milanske Scale je bila končana decembra leta 2004. Tudi Scalo so v zgodovini večkrat prizadeli požari. Foto: EPA
Baletniki Bolšoj teatra
Moskovski baletniki gostujejo po vsem svetu, predstave pa so ponekod razprodane že več mesecev vnaprej. Foto: EPA

Iz obeh operno-baletnih hiš so namreč sporočili, da bo gostovanj oziroma izmenjav med uglednima umetniškima ustanovama veliko več kot do zdaj. "Pogodba o sodelovanju, v katero je vključena tudi izmenjava ansamblov, je podpisana do leta 2010," je na tiskovni konferenci pojasnil direktor Bolšoj teatra Anatoli Iksanov.

Maria di Freda, ki v Scali skrbi za gostovanja, pa je poudarila, da imata Bolšoj teater in Scala veliko skupnega: "Bolšoj teater je bil ustanovljen leta 1776, La Scala pa leta 1778. Arhitektura obeh gledališč je podobna, tudi njuni usodi sta si podobni. Poleg tega sta bili obe hiši pred kratkim deležni obsežne obnove." Obe operno-baletni hiši, ki sta med najbolj spoštovanimi na svetu, sta začeli sodelovati že leta 1964. Moskovčani so odšli na turnejo v Italijo, Milančani pa v Rusijo v sezoni 1973/74 in leta 1989.

Del podobne usode so tudi požari
Zgodovina Bolšoj teatra in Scale je burna in dramatična. Njegov "predhodnik" je bilo javno operno-baletno gledališče princa P. V. Urusova, leta 1776 pa je nastanek Bolšoj teatra podprl Anglež Michael Maddox. Že leta 1805 je gledališče doživelo prvo izmed številih katastrof - uničil ga je požar, čez sedem let pa še eden. Leta 1825 so slovesno odprli novo stavbo na trgu Teatralna, do leta 1840 pa so na spored uvrščali le dela ruskih avtorjev.

Milansko gledališče Teatro alla Scala oziroma La Scala je bilo odprto dve leti kasneje kot Bolšoj teater, načrte za gradnjo pa je potrdila habsburška cesarica Marija Terezija. Scalo so postavili na mestu, kjer je prej stala cerkev Santa Maria della Scala. Sezona v milanski hiši se tradicionalno začne 7. decembra, na dan, ko goduje Ambrož, zavetnik Milana. Kot je na lastni koži nekoč ugotovil Richard Burton, se v Scali strogo držijo tega, da obiskovalcev po začetku predstav ne spuščajo več v dvorano.