V Kulturnem centru Janeza Trdine je potekala predstava Nekdanje svečanosti, katere programski lok je sprehod skozi 11 koreografskih stvaritev Pie in Pina Mlakarja, plesalcev in koreografov, ki sta v veliki meri postavila temelje slovenskemu baletu. Baletna predstava, ki jo spremljajo multimedialije, obsega 21 plesnih točk, ki jih izvajajo člani mariborskega in ljubljanskega baleta ter neodvisni plesalci.
Glavni udar treme je bil decembraNastopajočih pred izvedbo koreografij iz predstav Lok, Vrag na vasi, Lepa Vida, Ohridska legenda, Ples čarovnic, Pepelka, Nekdanje svečanosti, Naše ljubljeno mesto, Mala balerina, Lisica Zvitorepka in Gor č'z Izaro tokrat verjetno ne preveva zelo hudo občutje strahu. Produkcija namreč tokrat ni prišla prvič na spored; premierno je bila predstavljena že decembra, ko je predstava v Cankarjevem domu v Ljubljani pospremila simpozij o delu para Pia in Pino Mlakar, ki je potekal na SAZU-ju. Kot napoved bližnje stoletnice plesalčevega rojstva je tedaj Društvo baletnih umetnikov Slovenije izdalo tudi obsežen zbornik prispevkov za monografijo o mojstrovem prispevku za naš in tudi mednarodni baletno-teoretski korpus.
Predstava bo tokrat izvedena v Novem mestu, Mlakarjevem rojstnem kraju in kraju, v katerem sta si zakonca in karierna tovariša želela ustanoviti svetovno raziskovalno in umetniško baletno središče za prihodnje rodove. Bodimo bolj določni. To središče naj bi delovalo v njuni domačiji Pas de deux, ki stoji v Ločni pri Novem mestu. Domačiji je že bil podeljen status kulturnega spomenika.
Od Hamburga prek Züricha, Berlina in Münchna do Ljubljane
Karierna pot Pina Mlakarja ni bila zapečatena v Sloveniji, ampak v Hamburgu. Tam je prihodnji baletnik obiskoval koreografski inštitut Rudolfa Labana, kjer je leta 1927 srečal tudi dekle z veliko imeni, med katerimi pa je bilo tudi eno, zaradi katerega bi lahko Pino zatrdil, da mu je dekle usojeno. To je bila Maria Luiza Pia Beatrice Scholz, s katero sta postala baletni in življenjski par. Za kar 70 let. Pojem slovenskega baleta sta pomagala definirati med letoma 1946 in 1960, ko sta delovala v ljubljanski operno-baletni hiši, avtoriteti na področju baleta pa sta ostala tudi pozneje. Skupaj sta ustvarila 50 baletov; 12 je celovečernih, med katerimi izstopata Vrag na vasi in Lok, ki sta ustvarjena le za dva plesalca. Kar četrt stoletja pa je Pino Mlakar poučeval tudi na ljubljanskem AGRFT-ju in umetnost giba priučeval tudi igralcem, ki jim eleganca in spretnost prideta še kako prav.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje