V zadnji sezoni so se na slovenskih odrih presenetljivo pogosto pojavljali liki iz Molierjevih komedij. Foto: SNG Drama Ljubljana
V zadnji sezoni so se na slovenskih odrih presenetljivo pogosto pojavljali liki iz Molierjevih komedij. Foto: SNG Drama Ljubljana
SNG Drama Ljubljana: Šparovček
Največ predstav v tekmovalnem programu ima SNG Drama Ljubljana. Foto: SNG Drama Ljubljana/Peter Uhan
SNG Nova Gorica: Gospoda Glembajevi
Selektor Matej Bogataj poudarja veliko dram, ki obravnavajo meščanstvo. Foto: SNG Nova Gorica
Pupilija, papa Pupilo pa pupilčki
Ena najzanimivejših v spremljevalni program uvrščenih predstav je rekonstrukcija provokativne predstave Pupilija, papa Pupilo pa pupilčki. Foto: Maska

Selektor naslednjega Borštnika, ki se začenja 12. oktobra, je namreč med 11 tekmovalnih predstav uvrstil kar 5 produkcij SNG-ja Drama Ljubljana. To so predstave Tartuffe (režiser: Dušan Jovanovič), Romantične duše (Sebastijan Horvat), Služkinji (Diego de Brea), Ojdip v Korintu (Ivica Buljan) in Šparovček (Martin Kušej).



Nekaj radikalnosti v spremljevalnem programu
Zanimiva je zasnova spremljevalnega programa, ki tokrat ponuja nekaj zares inovativnih posegov v gledališko umetnost. Prvi je projekt Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki - rekonstrukcija provokativne predstave z istim naslovom iz leta 1969. Provokacijo je "na plan" ponovno povlekel režiser Emil Hrvatin oziroma Zavod Maska. Ne popolnoma konvencionalni teater zastopajo tudi predstave Greva se Ježka v režiji Tijane Zinajić (produkcija Pernarčič & Pernarčič), Skopuh - najbolj skopa izvedba Andreja Rozmana Roze (KUD France Prešeren in Rozinteater), Predtem/potem režiserja Sebastijana Horvata (E.P.I. Center), monologna produkcija Drame SNG Maribor Sokratov zagovor v izvedbi Petra Ternovška in koprodukcija Društva Familija in MGL-ja O čem govorimo, ko govorimo o ljubezni v režiji Ivane Djilas.

Pojavna raznolikost slovenskega teatra
Selektor Matej Bogataj je izbor tekmovalnih predstav in predstav spremljevalnega programa naredil iz več kot 80 različnih produkcij, ki si jih je ogledal v sezoni 2006/2007. Po pregledu nove ponudbe slovenskih gledaliških hiš je zapisal, da je slovensko gledališče v dobri kondiciji. To dokazujejo predvsem širok razpon uprizoritvenih in produkcijskih praks, ki jih pri svojem delu uporabljajo slovenski gledališčniki, žanrska raznolikost in avtorska pestrost. Posledica tega je, da so v slovenskem teatru zastopane tako rekoč vse pojavne oblike klasične in tudi sodobne gledališke umetnosti.

Srednji razred in njegovi strahovi
Čeprav vsako izmed gledališč samostojno sestavlja vsakoletni program, se zdi, da smernice, ki jih v posameznem obdobju uberejo različna slovenska gledališča, pogosto sovpadajo. Bogataj je tako v svojem Poročilu selektorja Borštnikovega srečanja zapisal, da je bilo za lanski program Borštnikovega srečanja značilna obravnava tem tujstva in odrinjenosti v socialnem in eksistencialnem smislu. Letos pa izstopa obravnava srednjega razreda, njegovih specifičnih strahov in skrbi in odraza le-teh v medčloveških odnosih. Vendar resni teater tudi letos ni zasedel celotnega repertoarja. Izstopalo je tudi nekaj izvrstnih komedij, in to v celotnem razponu tega žanra. Še posebej zanimivo je število obdelav in predelav Molierjevih del. Kaj od naštetega bo najbolj ugajalo žiriji, pa bomo izvedeli šele 24. oktobra, ob sklepu Borštnikovega srečanja.