Bistvo gledališča povzemajo pot, solze, kri, velikodušnost in energija nastopajočega, je svoje razumevanje odrske umetnosti ob iztekajočem se Exodosu podal Jan Fabre. Foto:
Bistvo gledališča povzemajo pot, solze, kri, velikodušnost in energija nastopajočega, je svoje razumevanje odrske umetnosti ob iztekajočem se Exodosu podal Jan Fabre. Foto:
650 izkušenj (zgodovine telesa, ki se ni bilo oropano)
Zadnja predstava festivala je 650 izkušenj (zgodovine telesa, ki se ni bilo oropano), s katerim Teje Reba nadaljuje rekonstruiranje dela japonskega koreografa, plesalca, znanega kot izumitelja plesa butoh, Hijikata. Foto: www.maska.si
Tim Etchells
Leta 2013 bo festivalski program oblikoval Tim Etchells, ki že razmišlja o programu festivala. Podobno kot Jana Fabra ga nagovarjajo odrski ustvarjalci, ki prehajajo meje med različnimi umetnostnimi mediji in žanri ter zastavljajo vprašanja, kakšne so možne razsežnosti uprizoritve in kakšen odnos ima do gledalcev. Našteto bo predstavljalo eno izmed izhodišč prihodnjega izbora, je napovedal Etchells. Foto: Cankarjev dom

Odvilo se je še sklepno dejanje letošnjega festivala sodobnih odrskih umetnosti. Dopoldne je v prazničnem duhu potekal velikonočni zajtrk, zadnje dejanje pa je bila predstava 650 izkušenj Teje Reba.

Umetnost vsestranskega belgijskega ustvarjalca Jana Fabra je v prestolnici mogoče spoznavati v okviru projekta Fabre v Ljubljani, ki poteka že od 18. marca. Ta predstavlja Fabra kot vizualnega umetnika in ustvarjalca sodobnih odrskih umetnosti v vlogah režiserja, dramatika, koreografa, scenografa, predavatelja in selektorja.
Gostujoči umetnik je Ljubljano opisal kot malo in prijetno mesto, v katerem se kljub majhnosti veliko dogaja, saj potekajo najrazličnejši festivali, slovenska prestolnica ima po njegovi oceni tudi dobre muzeje. "Ljudje so tu že od nekdaj dejavni," pravi Fabre, ki je Ljubljano obiskal že v začetku 80. letih ter spoznal ustvarjanje skupin Laibach in Irwin ter Dragana Živadinova. Sam meni, da je bila v Ljubljani vedno doma živahna in dobra umetniška scena.
Festival, na katerem je možno izmenjati mnenja
Direktorica festivala Nataša Zavolovšek si je vedno želela organizirati večji, zanimiv in sproščen festival, na katerem se občinstvo in umetniki srečujejo ter izmenjujejo mnenja. Kot pravi, je za letošnji festival občinstvo pokazalo veliko zanimanja, z Exodosom pa so zadovoljni tudi sodelujoči umetniki. Največ obiskovalcev si je ogledalo Fabrovi predstavi Prometej, pokrajina 2 v Cankarjevem domu, razprodane so bile tudi predstave na manjših prizoriščih.
Prvič v družbi Balkanske plesne platforme
Svoje delo je na Exodosu predstavljalo približno 200 umetnikov iz vsega sveta, program pa je ponujal kar 30 predstav in deset spremljevalnih dogodkov. Prvič je v prestolnici gostovala tudi šesta Balkanska plesna platforma, ki je ponudila 18 predstav umetnikov iz regije. Po besedah Zavolovškove je uspela, saj je v Ljubljano na ogled predstav prišlo 45 direktorjev in producentov, "to je za umetnike zelo dobro in tudi obiskovalci so dobili vpogled v plesno ustvarjanje regije".
Naslednjič izbira Tim Etchells
Na naslednji Exodos bo treba počakati dve leti, saj odslej poteka bienalno (za večji festival, kot je postal Exodos, organizatorji namreč potrebujejo več časa za priprave, razlog pa je tudi finančne narave), 18. Izdajo pa bo programsko oblikoval britanski vizualni umetnik, pisec in režiser Tim Etchells. Tudi njega bodo verjetno organizatorji predstavili v celovitem okvirju, Etchells pa bo izbral program po svojem okusu.