Predstave je v Križankah še enkrat odplesal baletni ansambel festivala Maggio Musicale Fiorentino, ki bo tako zaplesal na glasbo Chopina, Debussyja in Stravinskega. Najprej bodo prišle na vrsto Zračne vile, ki jih je leta 1905 po Chopinovi klavirski glasbi postavil ruski koreograf Mihail Fokin.
Koreograf Ruskega baleta (Ballets Russes) Mihail Fokin je predstavo postavil v orkestraciji Stravinskega, Glazunova, Liadova, Sokolova in Tanjejeva v peterburškem Marijinem gledališču. Takrat je v predstavi blestela Ana Pavlova, štiri leta pozneje pa se ji je v obnovljeni postavitvi pridružil še Vaslav Nižinski. Koreografijo ene najlepših stvaritev znamenite ruske baletne šole je za baletni ansambel festivala Maggio musicale Fiorentino obnovila Lola de Avila.
Erotično nabiti balet
Odplesali bodo tudi koreografijo Vaslava Nižinskega na Debussyjev Preludij k favnovemu popoldnevu (1892–1894), ki ga je je Claude Debussy napisal pod vtisom prefinjene čutne pesmi Stephana Mallarméja. Na skladbo, ki zaznamuje začetek glasbenega impresionizma, je leta 1912 Vaslav Nižinski v Parizu pripravil koreografijo Preludija. Zaradi za tisti čas predrznih erotničnih namigov je predstava vzbudila zgražanja, gledalce pa je tako šokirala, da so poklicali celo policijo. V obnovljeni predstavi bodo plesalci nastopili v prvotnih findesièclovskih kostumih in scenografiji ruskega slikarja Leona Baksta.
Carjevič Ivan, čarovnik Kaščej in Ognjeni ptič
Tudi balet Ognjeni ptič Igorja Stravinskega je povezan z letom 1905. Takrat je namreč slovita slavna plesna skupina Ballets Russes (Ruski balet) z njim osvojila Pariz. V predstavi, ki je od takrat obvezen del repertoarja uveljavljenih plesnih ansamblov, spoznamo zgodbo o carjeviču Ivanu, čarovniku Kaščeju in Ognjenem ptiču. V Križankah si bo mogoče ogledati najnovejšo postavitev prve dame postmodernega plesa Lucinde Childs.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje